کد خبر: ۳۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

الزام اتصال ساختمان‌های مسکونی بالای ۵۰۰۰ متر پایتخت به سامانه پایش هوشمند حریق

اعضای شورای شهر با رای خود با پیشنهادی مبنی بر پایش هوشمند حریق ساختمان‌های مسکونی با بیش از ۵۰۰۰ متراژ و ساختمان‌هایی با کاربری غیر بالای ۲۰۰۰ متر موافقت کرد.

 اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز مصوبه پایش هوشمند ساختمان‌ها در خصوص اطفاء حریق را اصلاح کرده و مهدی چمران در این زمینه گفت: اعضای شورا در جلسه پیش مصوبه‌ای را در مورد تعیین نرخ بهای خدمات پایش هوشمند ساختمان‌ها تصویب کردند اما این مصوبه داوطلبانه بود، یعنی ساختمان‌ها داوطلبانه به این سامانه متصل می‌شدند در حالیکه این سامانه برای شهر تهران کاربردی است و باید ساختمان‌های بزرگ را تشویق کنیم که به این سامانه بپیوندند. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که ساختمان‌های مسکونی بیش از ۵۰۰۰ متر و ساختمان‌هایی با کاربری عمومی الزاما به این سامانه بپیوندند.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در جلسه گذشته اعضای شورا بهای خدمات پایش ساختمان‌ها از نظر اطفای حریق را بررسی کرده و به تصویب رساندند، اظهار کرد: حالا پیشنهاد شده که ساختمان‌های مسکونی بالای ۵۰۰۰ متر و ساختمان‌هایی با کاربری‌های غیر که بالای ۲۰۰۰ متر هستند به این سامانه متصل شوند.

وی افزود: تا چهار بار بازدید از این ساختمان‌ها رایگان خواهد بود و سازمان آتش نشانی ملزم است که در یک بازه شش ماهه یا یکساله از ساختمان‌ها بازدید کند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با پیشنهادات الحاقی مصوبه پایش هوشمند ساختمان‌های پایتخت از نظر اطفاء حریق موافقت کردند.

نظرات بینندگان