کد خبر: ۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند چه خدماتی می‌دهد؟

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش، برنامه کمیته امداد برای خدمات و کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد را تشریح کرد.

علی جعفری با بیان اینکه ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، درخصوص وضعیت پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال کمیته امداد بنا دارد چه در زمینه ارائه خدمات تحصیلی و چه در زمینه کمک هزینه تحصیلی خدمات هدفمندی ارائه دهد و  باتوجه به برنامه‌ریزی فرهنگی برای حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش از ظرفیت‌های مختلفی استفاده می‌کند.

وی حمایت کمیته امداد از افراد بازمانده از تحصیل و همچنین تقویت دروس دانش‌آموزان را از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس استعدادهای درخشان در حال تحصیل هستند. این نهاد برای حمایت از دانش‌آموزانی که قصد دارند وارد سمپاد شوند، برای انتخاب رشته پایه نهمی‌ها، برای هنرستانی‌ها و هم دانش‌آموزان رشته‌های نظری به تفکیک هر رشته‌ برنامه‌های ویژه تحصیلی مدنظر دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: براین اساس این دسته از دانش‌آموزان در طرح‌های تحصیلی کمیته امداد توسط تیم‌های تخصصی مورد حمایت تحصیلی (شامل دارا بودن از پشتیبان تحصیلی، برنامه‌های کتب درسی، مشاوره و برنامه‌ریزی و آزمون‌های مختلف) قرار و در مقطع کنکور نیز برای این افراد انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

جعفری درخصوص دیگر خدمات تحصیلی برای دانش‌آموزان تحت پوشش به مدارس همدل اشاره کرد و افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد و آموزش و پرورش منعقد شد، سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی غیردولتی و نمونه دولتی به صورت رایگان ثبت‌نام کردند. امسال بناست این رقم به ثبت‌نام ۲۵ هزار نفر افزایش یابد تا دانش‌آموزان مستعد در این مدارس ثبت‌نام شوند و بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد یادآور شد: علاوه بر این خدمات تحصیلی، کمک هزینه‌های تحصیلی به صورت متغیر و هدفمند به دانش‌آموزان پرداخت خواهد شد؛ بخشی از این کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای اردوهای تحصیلی‌شان صرف می‌شود. به طور مثال سال گذشته ۵۰۰۰ دانش‌آموز کنکوری به اردوهای تحصیلی مشهد رفتند و در آنجا برنامه‌ریزی‌های تحصیلی و انگیزشی برایشان صورت گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که میزان پرداختی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان چقدر است؟ بیان کرد: این مبلغ براساس خدمات تحصیلی، ویژگی‌های تحصیلی و نیازها و فضای تحصیلی دانش‌آموزان متغیر است.

نظرات بینندگان