کد خبر: ۳۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

سفرهای مردمی در یک هفته گذشته با رشد ۱۳ درصدی مواجه شده است و استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۱۱ تا پنجشنبه ۱۷ شهریورماه) دو میلیون و ۵۸ هزار و ۱۴۷ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (جمعه ۴ تا پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱)، با ۱۳ درصد افزایش مواجه بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۱۲ تا پنج‌شنبه ۱۸ شهریور۱۴۰۰)، رشد ۵۱ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ شهریور، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، ۱۷ درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۳ درصد افزایش داشته است.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

در هفته گذشته حدود ۸ میلیون و ۸۴۴ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک خراسان رضوی، فارس و مازندران در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۷۸ هزار و ۵۹۶ وسیله نقلیه و مربوط به پنج‌شنبه ۱۰ شهریورماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، گیلان و همدان مشاهده شده‌اند.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۸ تا ۱۷ شهریور، ۴۳ هزار و ۲۰۰ وسیله نقلیه مربوط‌به روز چهارشنبه ۱۶ شهریور بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان و گیلان بوده‌اند. در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در بازه ۸ تا ۱۷ شهریور، در روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور بوده و استان‌های تهران و البرز، اصفهان، مازندران، قزوین و اردبیل بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان‌های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان ۸۱، ۴۰ و ۳۳ درصد افزایش تردد داشته‌اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده‌ای در استان‌ ایلام، خراسان رضوی و خراسان شمالی به ترتیب ۱۶۴، ۹۵ و ۹۴ درصد رشد یافته است.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

همچنین ترددهای بین استانی در استان‌های اردبیل و خراسان جنوبی سه درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده‌اند. در حالی که کمترین افزایش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۴ و ۱۴ درصد بوده است.

رشد ۱۳ درصدی سفرهای جاده‌ای

نظرات بینندگان