کد خبر: ۳۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

جلوگیری از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز با رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان

شرکت پتروشیمی کارون با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان از پنجمین محصول دانش‌بنیان خود رونمایی کرد که می‌تواند با تأمین نیاز داخل از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

علیرضا صدیقی‌زاده - در مراسم رونمایی از محصول تازه KLM۱۰۰-C شرکت پتروشیمی کارون اظهار کرد: براساس برآوردها نیاز بازار داخل به این محصول حدود ۴۰۰۰ تن است که پتروشیمی کارون درصورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه این مقدار را دارد.

وی افزود: در حال حاضر هر تن از این محصول با قیمت حدود ۲۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این ۴۰۰۰ تن از خروج حدود ۱۰میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون تصریح کرد: این محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد و با رونمایی از این محصول، کشور از واردات این چسب بی‌نیاز شود.

صدیقی‌زاده گفت: پتروشیمی کارون همه نیاز بازار را براساس گریدهایی که مربوط به صنعت پلی‌اورتان هستند را بومی‌سازی کنیم و قطعا تا پایان سال یک یا دو مورد محصول دیگر عرضه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، امروز محصول تازه KLM۱۰۰-C شرکت پتروشیمی کارون به‌عنوان نوزدهمین محصول از سبد محصولات و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت رونمایی شد.

نظرات بینندگان