کد خبر: ۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

رشد ۲۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم طی ۴ ماهه امسال

طبق آمار منتشر شده از وضعیت تولید آلومینیوم در چهار ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که چهار شرکت اصلی تولیدکننده آلومینیوم کشور در مجموع بالغ بر ۲۲۰ هزار تن آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به میزان آن در مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش یافته است؛ در این مقایسه آماری تولید پودر آلومینا نیز هفت درصد بیشتر شده اما تولید بوکسیت (ماده اولیه پود آلومینا) کمتر شده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، چهار شرکت تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، ۲۲۲ هزار و ۵۳ تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به ۱۷۵ هزار و ۲۸۱ تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته،  ۲۷ درصد بیشتر است.

از این میزان به ترتیب، شرکت‌های سالکو ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن، ایرالکو ۶۱ هزار و ۴۷۸ تن، المهدی ۵۲ هزار و ۴۵۶ تن و آلومینای ایران ۱۲ هزار و ۲۶۶ تن تولید شمش آلومینیوم را ثبت کرده‌اند.

همچنین تولید پود آلومینا توسط شرکت آلومینای ایران طی چهار ماهه نخست امسال، هفت درصد بیشتر شده و از ۷۵ هزار و ۳۹۶ تن در مجموع چهار ماهه ۱۴۰۰ به ۸۰ هزار و ۸۹۶ تن رسیده است.

علیرغم افزایش تولید شمش آلومینیوم و پودر آلومینا در مدت مذکور سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) در شرکت آلومینای ایران کاهشی بوده و از ۳۳۸ هزار و ۸۷۵ تن به حدود ۱۸۹ هزار و ۴۲۹ تن رسیده که نشان از کاهش بیش از ۷۸ درصدی تولید این ماده معدنی دارد.

نظرات بینندگان