کد خبر: ۳۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

قوانین جدید ویزای کار سنگاپور برای جذب استعدادهای خارجی

سنگاپور روز دوشنبه(۲۹ آگوست) قوانین جدید ویزای کار را برای جذب استعدادهای خارجی اعلام کرد زیرا مرکز مالی آسیایی به دنبال تقویت بهبود خود از همه‌گیری کووید- ۱۹ است.

 این اقدامات شامل ویزای پنج ساله جدید برای افرادی است که حداقل ۳۰ هزار دلار سنگاپور درآمد ماهانه دارند و به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در چندین شرکت به طور همزمان کار کنند و همسرانشان واجد شرایط کار می‌شوند. ویزای جدید از ژانویه در دسترس خواهد بود.

سنگاپور، مکانی محبوب برای استقرار مقرهای منطقه‌ای شرکت‌های خارجی است اما در طول همه‌گیری، مرزهای خود را به شدت کنترل می‌کرد، که باعث شد بسیاری از مهاجران خارج شوند و جمعیت آن برای اولین بار در نزدیک به دو دهه کاهش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، تان سی لنگ، وزیر نیروی انسانی این ایالت در یک کنفرانس خبری گفت: ما نمی‌توانیم جایی را برای سرمایه‌گذاران بگذاریم که در مورد بازگشایی سنگاپور تردید یا سؤال داشته باشند. او افزود: به عنوان کشوری با منابع کم یا بدون منابع، استعداد تنها منبع ماست و استعدادیابی برای ما یک استراتژی تهاجمی است.

در میان اقدامات دیگر، برخی از متخصصان فناوری که مهارت‌هایشان کم است، از سپتامبر ۲۰۲۳ واجد شرایط دریافت ویزای پنج ساله خواهند بود. زمان پردازش مجوزهای استخدامی که معمولاً به متخصصان با دستمزد بالا اعطا می‌شود، به ۱۰ روز کاهش می‌یابد.

نظرات بینندگان