کد خبر: ۳۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

تسهیلات ۲۵۰ میلیاردی برای شرکت‌های دانش بنیان

استاندار تهران از پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان استان تهران خبر داد.
محسن منصوری در نشست خبری امروز سه شنبه خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان ظرف دو سال گذشته برای مقابله با کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ما عهدی با مردم داشتیم که خود را پاسخگوی آنها بدانیم. چرا که اتکاء دولت به ظرفیت‌های تمام نشدنی مردم بوده و حسب دستور رئیس جمهور نهایت تلاش خود را برای بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در جهت حل مشکلات قرار دادیم. در این راستا بیش از ۱۰۰ سفر شهرستانی داشتیم و به این ترتیب یک سوم از روزهایی که در مجموعه استانداری فعال بودیم در شهرستان‌های استان بودیم و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم. از ابتدا نیز تاکید کرده بودیم که از مدیریت کارتابلی پرهیز خواهیم کرد و تمایل به مدیریت میدانی داریم.

وی با اشاره به بیش از ۱۰ ماه فعالیت خود به عنوان استاندار تهران گفت: در این مدت تلاش کردیم مسائل را حل کنیم نه اینکه مسائل را حمل کنیم. در همین راستا اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و بعضا مشکلاتی که طی چند دهه باقیمانده بود حل و فصل شد.

۱۰ سال متوسط سن مدیریت در استان تهران کاهش پیدا کرده

به گفته منصوری، رویکرد جوانگرایی دولت در استان تهران به نحوی پیگیری شد که امروز ۱۰ سال متوسط سن مدیریت در استان تهران کاهش پیدا کرده است. در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ادارات کل شاهد حضور جوانان دهه ۶۰ و بعضا دهه ۷۰ هستیم. البته در کنار این جوانگرایی تعهد و تخصص نیز از شاخص‌هایی بود که مورد تاکید قرار گرفتند.

بهره‌برداری از ۷۱۵ پروژه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و خدمات شهری استان تهران در هفته دولت

وی در ارائه گزارش عملکردی از مجموعه استانداری تهران گفت: آنچه که به عنوان اقدامات ارزشمند در مجموعه استانداری تهران اتفاق افتاده بر مدار کار شبانه روزی همه دستگاه‌های استان بوده است. لذا در استان تهران و در هفته دولت ۷۱۵ پروژه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و خدمات شهری به ارزش ۲۴ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که طی آن ۱۰ هزار و ۷۴۶ اشتغال جدید در استان تهران ایجاد خواهد شد. در مقایسه با سال‌های گذشته تعداد پروژه‌ها با ۷۰ درصد رشد و ۲۶۰ درصد رشد در اعتبارات، رشد چشمگیری را رقم زده است و روز جمعه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور بخشی از پروژه‌های هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار تهران افزود: تمرکز کار در شهرستان‌های محروم و کمتر برخوردار بوده اما از نظر اعتباری شهرستان‌های ری، اسلامشهر، ملارد و ورامین بیشترین پروژه‌ها را داشتند. از نظر حوزه‌ها نیز جهاد کشاورزی با ۷۱ پروژه، برق منطقه‌ای با ۶۶ پروژه، دهیاری ۵۰ پروژه، میراث فرهنگی ۴۴ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌ها را داشتند.

شهرستان‌های پاکدشت و رباط کریم بدون بیکار هستند

وی ادامه داد: تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی ظرف یک سال گذشته در استان تهران رخ داده، به شکلی که نرخ بیکاری روز به روز کاهش داشته، امروز در استان تهران شهرستان‌هایی همچون پاکدشت و رباط کریم بدون بیکار هستند. یعنی اگر کسی اهل کار کردن باشد و کار نداشته باشد در این شهرستان‌ها ظرفیت و آمادگی لازم وجود دارد تا در سریعترین زمان ممکن به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی شود.

اصلاح ضوابط استقرار صنایع در استان تهران

استان تهران بیش از تعهد خود برای تحقق فرصت شغلی گام برداشته

استاندار تهران به اصلاح ضوابط استقرار صنایع در استان تهران اشاره کرد و افزود: محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای استقرار صنایع ضوابط آن تغییر کرد و باعث شکوفایی صنعت استان در آینده نزدیک خواهد شد. سال گذشته حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه صنایع را شاهد بودیم و به این ترتیب ۱۲۸ هزار و ۵۶۸ فرصت شغلی ایجاد شد که تحقق ۱۲۰ درصدی وعده ایجاد شغل را فراهم کرد. این یعنی استان تهران بیش از تعهد خود برای تحقق فرصت شغلی گام برداشته است.

به گفته وی، در همین مسیر تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شد که رقمی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است و ۲۷۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و ۵۹۳ طرح و پروژه نیمه تمام با بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در سطح استان تهران به اتمام رسید. جلسات ستاد تسهیل به صورت مرتب برگزار شده است. معتقدیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید اقدامات را به صورت عملی انجام دهیم و حل مشکلات تنها با جهاد همه دستگاه‌ها امکانپذیر است.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی ملارد مصوبه ۱۳ ساله‌ای معطل مانده بود که با کمک هیات دولت تصویب و مراحل اجرایی آن آغاز شد. همچنین هفته گذشته هیات دولت در مصوبه‌ای که به تصویب رساند مقرر شد ۱۳۰ هکتار به یکی از شهرک‌های صنعتی استان تهران افزوده شود و در مصوبه دیگری دولت به شورای برنامه ریزی و توسعه استان اختیار ویژه‌ای را در خصوص شهرک‌های صنعتی داد. اگر یک متر به محیط صنعتی استانی بخواهد اضافه شود باید مصوبه هیات دولت اخذ شود اما هیات دولت در این مصوبه افزایش ۳۰۰ هکتاری هر شهرک صنعتی استان را در اختیار خود استان قرار داده است. البته ما ملاحظات محیط زیستی، آمایش و ... را در نظر می‌گیریم. چرا که تهران باید در موضوع دانش بنیانی پیشرو باشد.

استاندار تهران ادامه داد: برنامه توسعه استان تهران به سمت شهرستان‌های کمتر برخوردار است. از جمله دریافت معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی فیروزکوه که به صورت ویژه تقویت خواهد شد. در حوزه صنعتی استان موضوع لکه‌های صنعتی موضوعی بود که سال‌های سال ادامه داشت و ۳۸ لکه صنعتی که بعضا بدون ضوابط ساخته شده بودند پیشرفت متوازنی نداشتند. لذا دولت در یک مصوبه انقلابی مجوز داد که این لکه‌ها را ساماندهی کنیم و به این ترتیب ۳۸ شهرک صنعتی داشته باشیم. ظرف یک سال گذشته ۸۵۳ فقره مجوز برای فعالیت صنایع دستی صادر کردیم و ۱۵ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شد. در حوزه مدیریت مصرف برق نیز اتفاق بزرگی افتاد. در حقیقت در تابستان امسال شاهکاری رقم خورد که با توجه به کسری ۳۰۰۰ مگاواتی یعنی استان تهران به ۱۲ هزار مگاوات برق نیازمند بود اما سهم استان از محل دیسپچینگ ۹۰۰۰ مگاوات بود. یعنی ۳۰۰۰ مگاوات کم داشتیم اما به لطف خداوند مدیریت شد و کمترین اشکال در زندگی و معیشت مردم اتفاق افتاد در حالیکه خاموشی‌های سال‌های قبل را همه بخاطر داریم.

استاندار تهران با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه‌ها گفت: این موضوع از سرفصل‌های مهم کار دولت بود. جراحی و رخداد بزرگ اقتصادی که در مسیر اجرا ممکن است با اشکالاتی مواجه باشد اما همه بزرگان اقتصادی معتقد بودند اجرای این طرح برای کشور ضروری است. به لطف خداوند این موضوع انجام شد و سایر حوزه‌ها همچون اصلاح ساختار آرد و نان نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از نظر صادرات در استان تهران ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم که ارزش ریالی آن ۱۱۸ میلیون دلار می‌شود.

منصوری در تشریح اقدامات یک سال گذشته استانداری تهران در حوزه معاونت عمرانی نیز گفت: ۷۰۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تکمیل شد. در قالب طرح ملی مسکن ۴۴۰ هکتار زمین آماده واگذاری و ورود به این طرح است. اولویت کار خود را در این حوزه توسعه حمل و نقل ریلی قرار دادیم و در بحث مترو و قطارهای حومه‌ای اقدامات جدی انجام شد از جمله تست سرد مترو پرند که در تیر ماه انجام شد و تا پایان سال جاری بهره برداری از این خط انجام خواهد شد. مترو اسلامشهر نیز در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را پشت سر گذاشته، مترو ورامین نیز با دستور رئیس جمهور تحویل مترو تهران شد و فعالیت اجرایی و عمرانی آن در حال پیگیری است.

رئیس جمهور تنها استانی که با توجه به اقتضائات و شرایط آن در چند نوبت به آن سفر کرده استان تهران است

وی ادامه داد: رئیس جمهور تنها استانی که با توجه به اقتضائات و شرایط آن در چند نوبت به آن سفر کرده استان تهران است تا امروز ۱۴۸ پروژه در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری به ما ابلاغ شده که ۱۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی را شامل می‌شود. در حقیقت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر رئیس جمهور به استان تهران کمک شده که بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان آن تا کنون اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: حل مشکل تعاونی‌های استان تهران نیز یکی دیگر از اقدامات حوزه عمرانی بوده و برخی تعاونی‌ها مشکل‌شان پس از ۲۵ تا ۳۰ سال حل شده، بخشی از تعاونی‌ها که مشکل‌شان باقیمانده است نیز در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر مشکلات آنها حل و فصل شود.

روزی نیست که در استان تخریب ساخت و ساز غیر مجاز نداشته باشیم

منصوری با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان تهران گفت: روزی نیست که در استان تخریب ساخت و ساز غیر مجاز نداشته باشیم. در حقیقت ما وارث این ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم. یکسال گذشته به گواهی دستگاه قضایی میزان این مطالبات و ساخت و سازهای غیر مجاز کاهش پیدا کرده، در سیل دماوند چند روز پیشتر از وقوع سیل در بستر حریم رودخانه ۱۲۰ مورد تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز داشتیم که موجب شد خسارت‌ها در این سیل کاهش پیدا کند. همچنین رویه‌های ماده ۱۰۰ را تغییر دادیم و ۱۰۰ نفر از نمایندگان استانداری در این کمیسیون‌ها تغییر کردند و به آنها تاکید شد که باید پای اصول بایستند و با تخلفات جدی برخورد شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد حوزه سیاسی اشاره کرد و افزود: در استان تهران مجموعه ارکان دولت در کمترین زمان ممکن پس از تشکیل دولت مستقر شدند. در این حوزه بسیاری از اختیارات که می‌توانستیم به فرمانداری‌ها واگذار کنیم این کار را انجام دادیم. همچنین ارتقای ساختارها در سطح استان در دستور کار قرار گرفت و پس از سفر رئیس جمهور و تصویب هیات دولت فرمانداری ویژه ورامین و شهریار ابلاغ و اجرایی شد.

ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر از ۱۲ هزار تفر به ۲۰ هزار نفر رسیده

وی به تشکیل دبیرخانه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: بی تردید باید در سطح استان تهران از ظرفیت بخش خصوصی مردم و مجموعه‌های توانمند مالی بهره بگیریم. در این مسیر ما نقش واسطه را ایفا می‌کنیم و استان تهران از این ظرفیت‌ها بهره‌مند می‌شود. در این مدت قرارگاه خدمات اجتماعی تشکیل شد که یکی از دستاوردهای مهم استانداری بوده است. حدود ۱۴۵ جلسه این قرارگاه تا کنون تشکیل شده و با توجه به دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان جمع‌آوری معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفت و بر اساس وعده‌ای که داده بودیم بخش زیادی از مشکل حل شده است. روزی که کار را تحویل گرفتیم ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر ۱۲ هزار نفر بود و امروز این ظرفیت به ۲۰ هزار نفر رسیده است. البته باید تا ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کند. تعداد زیادی از معتادین متجاهر جمع‌آوری و ظرفیت باقیمانده نیز فرآیند تکمیل آن آغاز شده و به زودی وارد چرخه خواهد شد.

 استان تهران ثروتمندترین استان به لحاظ حضور مجموعه‌های مردمی است

منصوری ادامه داد: برای بهره گیری از ظرفیت‌های مجموعه‌های مردمی جلسات مستمری با آنها داشته‌ایم. در استان تهران بیش از ۳۷ هزار مجموعه مردمی داریم که ظرفیت بسیار خوبی قلمداد می‌شود و باید مورد بهره برداری قرار گیرد. در حقیقت استان تهران ثروتمندترین استان به لحاظ حضور مجموعه‌های مردمی است. از سوی دیگر در حوزه سیاسی مجوز تاسیس ۲۹ دهیاری را که قالبا در مناطق کمتر برخوردار است دریافت کردیم و جهش اعتباری بیش از ۵۰۰ درصدی را در حوزه ورزش شاهد بودیم. در حوزه پر اهمیت امنیت با شکل گیری یک همدلی و هم افزایی کار مشترک در سطح استان تهران شکل گرفت و اعضای شورای تامین با یک همدلی کارها را به پیش بردند. در موضوعات حساس همچون قطعی پمپ بنزین‌ها و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها کمترین مسئله امنیتی در استان تهران اتفاق افتاد. این مهم با در صحنه بودن مردم و پای کار بودن اعضای شورای تامین محقق شد.

شناسه دار شدن ۷۷۶ هزار و ۴۶۷ نفر اتباع جدید

تهران دارای بیش از دو میلیون نفر اتباع

استاندار تهران با تاکید بر اهمیت شورای تامین در استان تهران گفت: گاهی حتی گره های اقتصادی در شورای تامین بازگشایی می شود و اقداماتی که در این شورا در حوزه اقتصادی انجام می شود کمتر از اقدامات بزرگ حوزه اقتصادی استانداری تهران نیست. در خصوص بحث اتباع بیگانه در  استان تهران موضوع اساسی ساماندهی اتباع بود که در آخرین سرشماری ۷۷۶ هزار و ۴۶۷ نفر اتباع جدید شناسه دار شدند وکد شناسایی دریافت کردند وقتی این عدد را با تعداد اتباع قبلی جمع می کنیم مشخص می شود در استان تهران درحال حاضر بیش از دو میلیون نفر اتباع داریم.

وی ادامه داد: برای اربعین، استان تهران معین نجف است که همانند برنامه سالهای گذشته برای امسال نیز ارائه خدمات خواهیم داشت. در کربلا نیز خدمات مشابهی ارائه خواهد شد .

افزوده شدن ۲۱۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان تهران

استاندار تهران در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: از دیگر مسائل مهمی که در استان تهران پیگیری می شود مدیریت و مقابله با کرونا ویروس است، در برهه روزی ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم اما به لطف خداوند و تلاش دستگاه های مرتبط این تعداد در برخی روزها به صفر رسید کار بزرگی که دولت انجام داد هرچند در هفته‌های گذشته افزایش در آمارها را شاهد بودیم اما در تزریق واکسن پیگیری بسیار خوبی انجام شد در مجموع در حوزه بهداشت و درمان توسعه تخت‌های بیمارستانی پیگیری شد و ۲۱۰۰ تخت بیمارستانی در سال جاری به ظرفیت استان تهران افزود خواهد شد.


وی با تاکید بر لزوم مولدسازی املاک دولتی در استان تهران ، گفت: بیش از ۵۰ مورد از املاک دولتی در راستای مولدسازی منابع و در خدمت درآمدن آنها برای شهروندان استان به فروش گذاشته شد. بیمارستان ملارد پس از ۱۳ سال به بهره برداری رسید و بیمارستان الغدیر بومهن نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید، در این مدت تلاش کردیم جایگاه استانداری را در تهران احیا کنیم که خوشبختانه در این حوزه رسانه ها همراهی خوبی داشتند.

نباید توقع داشته باشد ظرف یکی دو سال موضوع آلودگی هوا و ترافیک حل و فصل شود

استاندار تهران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اقدامات استانداری برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی گفت: مسئله آلودگی هوا  و ترافیک در تهران به یکدیگر وابسته است و این دو تابع مولفه هایی هستند و قاعده و قانون در این حوزه به حد کافی وجود دارد و برخی قوانین همچون قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه ها را به خوبی مشخص کرده است همچنین فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از عوامل آلودگی هوا است، در این میان موتورسیکلت‌ها نیز نقش به سزائی ایفا می کند که در این راستا چند اقدام جدی را دنبال می کنیم اما کسی نباید توقع داشته باشد ظرف یکی دو سال موضوع آلودگی هوا و ترافیک حل و فصل شود اما با تدبیر قدم به قدم می توانیم موضوع را حل کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان ریلی از اولویت‌های اصلی استان است، افزود: ارتقای فرآیند ساخت خودرو در دو خودروسازی کشور دنبال می شود، از سوی دیگر اصلاح فرهنگ تردد در استان باید به شکل جدی پیگیری شود.

به گفته منصوری، در کوتاه مدت می توانیم مدیریت زمان داشته باشیم و با تغییر زمان تردد دستگاه ها و ادارات می توان بخشی از مشکل را حل کرد. در همین مدت که تغییر در ساعات کار ادارات ایجاد شد، توانستیم بار ترافیکی را در ساعات مختلف تقسیم کنیم.

وی بااشاره به تجهیز  ناوگان اتوبوسرانی گفت: به زودی تجهیز یکصد دستگاه اتوبوس جدید انجام می شود و این روند تا ۹۰۰ دستگاه ادامه خواهد داشت. قطعا  گره های ترافیکی  با کمک دولت وتمرکز شهرداری ها قابل حل است.

وی ادامه داد: پدید گرد و خاک در تهران ظرف ۱۲ سال گذشته بی سابقه بود اما در چند نوبت آخر منشا این گرد وخاک‌ها داخلی بود که علل اقلیم شناسی و محیط زیستی دارد.

وی در خصوص ساختمان های ناایمن در سطح استان تهران گفت: تقسیم کاری بین استانداری و شهرداری تهران انجام شده و آمار این ساختمانها اختلافاتی دارد چرا که در این حوزه دستگاه های مختلف آمارهای تهیه کردند نهایتا در شهر تهران شهرداری و آتش نشانی موضوع ساختمانهای ناایمن را دنبال می کنند و در شهرستانها نیز معاونت عمرانی این کار را انجام خواهد داد.

صدور مجوز ۲۰۰ هکتار توسعه برای پارک علم و فناوری پردیس

استاندار تهران افزود: برای شرکت‌های دانش بنیان تشریفات پرداخت تسیهلات برداشته شده و در حال آماده سازی شهرک‌های دانش بنیاد جدید هستیم و مجوز ۲۰۰ هکتار توسعه برای پارک علم و فناوری پردیس داده شده است، همچنین ستاد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز با حضور معاون علم و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است.

منصوری در پاسخ به سوالی در خصوص مدیریت پسماند استان نیز گفت: در این حوزه پیگیری های خوبی صورت گرفته و در شهر تهران تفکیک از مبدا به صورت جدی پیگیری می شود در سطح شهرستان‌ها نیز این موضوع با ورود بخش خصوصی در حال پیگیری است. در اطراف تهران مجموعه های مدیریت پسماند در حال ساماندهی هستند البته این اقدام در دوره زمانی دو تا سه ساله انجام خواهد شد.

وی این را هم گفت که در مورد انتقال آرادکوه مرجع تصمیم را سازمان محیط زیست می دانیم این زیرساخت برای ۵۰ سال پیش بوده که جمعیت تهران از آن موقع چندین برابر شده و امروز دیگر آرادکوه خارج از تهران محسوب نمی شود ولی مرجع این تصمیم سازمان محیط زیست است که در همین راستا آقای سلاجقه تیمی را برای بررسی تعیین کردند اگر نیاز به جابجایی این مجموعه باشد گام به گام باید این مجموعه را از شهر خارج کرده البته  این کار ساده نخواهد بود.

وی در خصوص سیل اخیر تهران گفت: در این موضوع توان و هم افزایی دستگاه ها در مقابله با بحران ارزیابی کردیم به لطف خدا این موضوع جزو محدود مواردی بود که به لحاظ امکانات لجستگی هیچ کسری نداشتیم، وقوع سیل از قبل پیش بینی شده بود و مردم از رودخانه ها فاصله گرفتند اما رانش کوه تلفات و خسارات را افزایش داد، گزارشی تهیه شده که قبل و بعد از حادثه چه اتفاقاتی رخ داده و چه اقداماتی انجام شده ولی گاهی شهروندان تذکرات را جدی نگرفته و تصور می‌کنند که می توان از کنار حادثه عبور کرد که همین موارد مشکلاتی را به وجود آورد.

دستور استاندار درباره ساخت‌و ساز های غیرمجاز دماوند و شمال تهران

وی تاکید کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت جدی در حریم و بستر رودخانه های تهران پیگیری خواهد شد ولی بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها اتفاق افتاده به شکلی که گذری در تهران داریم که در دو طرف ساختمان‌های شش و ۸ طبقه ساخته شده و اگر حادثه ای رخ دادبا چالشهای جدی مواجهه هستیم. باید بررسی شود در شمال تهران و در دماوند چه ساخت و سازهای انجام شده و چه کسانی این ساخت و سازها را انجام دادند، من دستور دادم که با همه این موارد برخورد شود.برای مثال در بازدید از لواسان خارج از روستا در منطقه حفاظت شده محیط زیست ساختمانی در مرحله اسکلت پایان کار گرفته بود این مشخص است که در دستگاه ما اشکالی وجود داشته و فسادی رخ داده که این پرونده را به دستگاه قضایی برگرداندم و درخواست برخورد دادم، مصمم هستیم در تهران با این مسائل برخورد شود ولی ما وارث این مشکلات هستیم ولی در مقابل آن مستاصل نیستیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص مشکلات موجود در شهرستان پردیس گفت: مسئله آرامستان این شهرستان حل شده و زمین مورد نیاز این کار تحویل شهرداری شده است بحث بیمارستان الغدیر مشکل ردیف بودجه ای داشت چراکه بیمارستان خیرساز بود و دو سال مسکوت مانده بود در سفر رئیس جمهور این درخواست را مطرح کردیم که خوشبختانه مشکل حل شد و در حال حاضر در سه چیز کار در حال پیگیری است.

تکمیل پروژه مسکن مهر استان تهران نیازمند حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان

وی در خصوص مسئله مسکن مهر نیز گفت: برای تکمیل  پروژه مسکن مهر در استان تهران حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است ما علاقمندیم هر چه زودتر این پروژه به اتمام برسد اما صادقانه با مردم صحبت  کنیم برخی از پروژه های این طرح بیش از یک سال زمان می برد.

وی ادامه داد: اولویت سفرهای ریاست جمهوری اتمام پروژه های نیمه تمام است و دولت در این زمینه تاکید دارد در تخصیص بودجه به شهرستانها اینکه من بچه شرق استان هستم و بودجه بیشتری به آنجا اختصاص پیدا می کند حرفی است که دوره آن گذشته چرا که سیستم  مالی کشور چنین اجازه ای نمی دهد، تخصیص بودجه ها براساس اولویت دولت یعنی تکمیل پرو.ژه ها انجام می شود.
نظرات بینندگان