کد خبر: ۳۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

جریان اصلاحات هیچ‌گاه به مذاکرات به عنوان یک موضوع جناحی نگاه نکرده‌ است

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه جریان اصلاحات به دنبال ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد و معیشت مردم است و به مذاکرات نگاه جناحی ندارد، اظهار کرد: فرقی نمی‌کند چه کسی مذاکره کند و کدام دولت به توافق برسد. آنچه جریان اصلاحات بارها مورد تاکید قرار داده‌ اصل به نتیجه رسیدن مذاکرات با تامین منافع ملی و رفع مشکلات مردم و گره‌های اقتصادی کشور است.

احمد حکیمی‌پور با اشاره به ویژگی‌های یک «توافق خوب» و انتظارات جامعه از آن، اظهار کرد: موضوع توافق میان ایران و کشورهای ۵+۱ سالهاست افکار عمومی ایرانیان و حتی در مقاطعی افکار عمومی جهان را به خود مشغول کرده است تا جایی که در سال‌های اخیر همه منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات و پایان فرسایشی شدن آن بوده‌اند. اخیراً اما خبرهای امیدوارکننده‌ای از طرفین مذاکرات منتشرشده و شرایط تازه‌ای شکل گرفته که ممکن است در نهایت به نتیجه‌ای ملموس و قابل توجه ختم شود.

وی افزود: نکته‌ای که باید در جریان تمامی این مذاکرات و توافق حاصل از آن مورد توجه عموم جامعه باشد و نخبگان نیز در این زمینه به مردم آگاهی‌بخشی لازم را انجام دهند، این است که انتشار اخباری از توافق یا حتی دست‌یابی به آن بیشتر بار روانی به همراه دارد و به نحوی ایجاد امید برای تغییرات گسترده و زودرس را موجب می‌شود که در پی آن ثبات اقتصادی، آرامش در بازار، آرامش در منطقه و بهبود وضعیت در کوتاه‌مدت در دسترس است در حالی‌که عملاً نیازمند گذشت زمان هستیم تا نتایج حاصل از توافق تاثیر خود را بر اقتصاد کشور آشکار کنند.

دبیرکل حزب اراده ملت یادآور شد: در هرحال از گفته‌های طرفین مذاکرات چنین برمی‌آید که توافق به لحظه نهایی خود بیش از همیشه نزدیک شده است. معمولاً در چنین شرایطی باید به بررسی آنچه در مذاکرات صورت گرفته پرداخت تا مشخص شود که مذاکرات خوبی انجام شده؟ یعنی طرفین مذاکرات توانسته‌اند در چارچوب حقوق و قوانین بین‌المللی به سقفی مطلوب و معقول از خواسته‌ها و مطالبات خود برسند؟ و اینکه منافع ملی ما در جریان این مذاکرات تامین شده؟ پاسخ به چنین پرسش‌هایی هم نیازمند انتشار خبر قطعی توافق و هم نیازمند منتشرشدن مفاد این توافق است.

حکیمی‌پور با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات به دنبال ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد و معیشت مردم است و به مذاکرات نگاه جناحی ندارد، اظهار کرد: فرقی نمی‌کند چه کسی مذاکره کند و کدام دولت به توافق برسد. آنچه جریان اصلاحات و چهره‌های سرشناس آن بارها مورد تاکید قرار داده‌اند اصل به نتیجه رسیدن مذاکرات با تامین منافع ملی و رفع مشکلات مردم و گره‌های اقتصادی کشور است، بنابراین ما هیچ‌گاه به مذاکرات به عنوان یک موضوع جناحی نگاه نکرده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: به هرحال وضعیت فعلی در مذاکرات یک گام بزرگ است، اما طبیعتاً باید منتظر اعلام جزئیات آن بمانیم و بعد تحلیل دقیق‌تری از مذاکرات ارائه دهیم، ولی همین‌که مذاکرات به چنین مرحله‌ای رسیده و از حالت تعلیق خارج شده خودش قابل‌قبول است.

نظرات بینندگان