کد خبر: ۳۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

وب سرویس پیامکی چه امکاناتی دارد؟

وب سرویس پیامکی چه کاربردی دارد؟ برای آشنایی با کاربردهای آن تا انتهای متن همراه ما باشید

به نقل از وب وان، شما با استفاده از این سیستم به راحتی می‌توانید سایت یا فروشگاه اینترنتی، برنامه‌های موبایل، برنامه‌های حسابداری و... خود را به آسانی به سامانه پیامک متصل کنید، تا انواع پیامک‌های اطلاع‌رسانی به صورت خودکار از طریق پنل ارسال پیامک ارسال شود.

وب سرویس پیامکی چیست؟

سامانه ارسال پیامک (sms api) سیستمی تحت وب است که برای اتصال نرم‌افزارهای چون نرم‌افزارهای انبارداری، crm، حسابداری، موبایل و... به سامانه پیامک فعالیت می‌کند از طریق این سیستم بدون این که نیاز به ورود به سامانه پیامکی وجود داشته باشید به طور خودکار پیامک ارسال کنید. وب سرویس به عنوان یک واسط، سامانه پیامک را به نرم افزارهای دیگر متصل می‌کند. ابتدا درخواست کاربر برای ارسال پیام کوتاه به وسیله سامانه پیامکی در وب سرویس پیامکی وب وان ارسال شده و سپس این پیام به مخابرات ارسال می‌شود و پس از آن پیام‌هایی که کاربران به شماره‌های شما ارسال می‌کنند، توسط مخابرات به سرور شرکت سامانه پیامک  ارسال می‌شود و سپس سرور شرکت پس از تجزیه تحلیل پیام‌های مربوطه آن‌ها را به برنامه کاربر ارسال می‌کند.

امکانات وب سرویس پیامکی

وب سرویس پیامکی امکان اتصال پنل اس ام اس به انواع نرم‌افزارها و سیستم‌های اداری برای ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی فراهم می‌کند. کاربرد وب سرویس پیامکی در موارد زیر است:

  • نرم افزارهای انبارداری و حسابداری: امکان ارسال اس‌ام‌اس به مشتریان هنگام صادر کردن فاکتور یا امکان ارسال پیام کوتاه هنگام سررسید بدهی‌ها، چک‌ها و ... وجود دارد.
  • اتوماسیون اداری: امکان ارسال پیام کوتاه به ارباب رجوع هنگام تغییر وضعیت  و یا امکان ارسال اس‌ام‌اس هنگامی که یک نامه اداری به متصدی مربوطه ارجاع داده می‌شود.
  • نرم‌افزار آموزشی: ارسال نمرات دانش آموزان به والدین از طریق پیامک و یا اعلام زمان کلاس‌ها، اطلاع از دوران امتحانات و یا لغو کلاس و ... وجود دارد.
  • نرم افزارهای رصدکننده: نرم‌افزارهایی وجود دارند که به طور دائم یک وضعیت خاص را رصد می‌کنند و هنگامی که یک وضعیت غیرمترقبه و غیرعادی رخ دهد یک پیام کوتاه آگاهی‌دهنده را ارسال می‌نمایند. مثلاً هنگامی که وضعیت ارز تغییر می‌کند به طور خودکار یک پیام برای اطلاع‌رسانی از قیمت‌های جدید به گوشی مخاطبان ارسال می‌شود.
  • نرم افزارهای سیستم نهفته: در برخی از سیستم‌ها مثل سیستم‌های حضور و غیاب و دزدگیر از پیام کوتاه در چیپست‌ها و میکرو کامپیوترهای نهفته استفاده می‌شود. برای مثال امروزه در برخی از مدارس هنگامی که دانش‌آموزان  از کارت ورودی و خروجی استفاده می‌کنند، پیامک آن به والدین آن‌ها ارسال می‌شود. تمامی این‌ها از طریق یک پنل پیامکی و اتصال آن به وب سرویس امکان‌پذیر می‌شود.
  • نرم‌افزارهای امنیتی: با وب سرویس پیامکی می‌توان پیام‌هایی را از طریق نرم‌افزارهای امنیتی در صورت بروز یک رخداد امنیتی ارسال کرد. مثلا هنگامی که درب یک فروشگاه و یا یک ماشین باز می‌شود، دزدگیر فعال شده و از طریق پیامک بلافاصله به کاربر مربوطه این مسئله اطلاع‌رسانی می‌شود.
  • اپلیکیشن، فروشگاه اینترنتی، وب سایت: شما با استفاده از سرویس پیامکی می‌توانید وب سایت و اپلیکیشن خود را به سامانه پیامک متصل کنید، تا پیامک‌ها به طور کاملا خودکار و در موارد متعدد ارسال شوند.

وب سرویس پیامکی چه امکاناتی دارد؟

  • تشخیص هویت کاربران: از این سامانه پیامک می‌توان برای ایجاد یک قابلیت تبادل پیام کوتاه جهت تایید شماره کاربر استفاده کرد.
  • نظر سنجی: می‌توان سیستم‌های اختصاصی را که برای سنجش افکارعمومی و نظرسنجی هستند از طریق وب سرویس ایجاد کرد.
  • سیستم مسابقات: می‌توان از طریق وب سرویس سیستم‌هایی را برای قرعه‌کشی و مسابقه به وسیله پیام کوتاه ایجاد کرد همانند مسابقات تلویزیونی.
  • سیستم‌های مدیریت کاربران و عضوگیری: از وب سرویس پیامکی می‌توان برای ایجاد سامانه‌های عضوگیری و همچنین مدیریت این عضوها و برقراری ارتباط موثر با آن‌ها استفاده کرد.
  • سیستم‌های پاسخگویی: ایجاد سیستم‌های هوشمند پاسخگویی و پیگیری پیام از دیگر امکانات وب سرویس اس ام اسی وب وان است.
  • سیستم‌های هوشمند: از هوش مصنوعی برای انجام بسیاری از کارها از قبیل تصمیم و ارسال و یا حتی دریافت اطلاعات از طریق پیام کوتاه در سیستم‌ها استفاده می‌شود.

ارسال پیامک به بلک لیست؛ مهمترین مزیت وب سرویس‌ها

یک وب سرویس پیامکی باید امکان ارسال پیامک به بلک لیست را داشته باشد چون بسیاری از افراد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کردند، به این ترتیب اگر پنل ارسال پیامک شما از  نوع خدماتی نباشد زمانی که شما بخواهید به وسیله وب سرویس،  پیامی را به افراد ارسال کنید پیام شما به این دسته از افراد ارسال نمی‌شود. حال اگر شما خط خدماتی را برای ارسال پیامک خود انتخاب کنید، امکان ارسال پیامک به لیست سیاه را نیز دارید، چرا که پیام‌هایی که با شماره خدماتی ارسال شوند از خطوط بلک لیست نیز عبور می‌کنند.

وب سرویس پیامکی چه امکاناتی دارد؟

وب سرویس پیامکی وب وان اس ام اس

پنل وب وان اس ام اس با بیش از یک دهه سابقه تلاش کرده که به شما در جهت رشد و سودآوری  کسب و کارتان و تسهیل ارتباط شما با مخاطبینتان و همچنین ایجاد روش‌های آسان و ارزان جهت تبلیغات به شما کمک کند. امکان ارسال سریع پیامک‌ها همراه با گزارش تحویل، پشتیبانی شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل، بدون تاریخ انقضا بودن تمامی پکیج‌ها، هدیه دادن یک خط اختصاصی و همچنین خط خبری ویژه و خطوط عمومی، طرز استفاده بسیار آسان از طریق تبلت و موبایل و ...، ضمانت ۷ روزه و بی قید و شرط بازگشت وجه و نمایندگی بدون واسطه کلیه اپراتورها  و... از مزایای وب سرویس پیامکی وب وان اس ام اس است که می‌توانید از طریق نشانی https://webone-sms.com/ از این مزایای بی‌مانند بهره‌مند شوید.

نظرات بینندگان