کد خبر: ۳۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

عملیات امدادرسانی در ۶۶۱ منطقه سیل‌زده

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی این جمعیت برای تامین اقلام غذایی و موارد موردنیاز سیل‌زدگان گفت: مشکلی از نظر تامین اقلام موردنیاز نداریم. همچنین عملیات امدادرسانی را در ۶۶۱ نقطه کشور دنبال می‌کنیم.

پیرحسن کولیوند با اشاره به آخرین جزئیات سیل‌های اخیر در کشور گفت: ما هم‌اکنون در ۲۴ استان و ۶۶۱ منطقه در کشور عملیات جست‌وجو، نجات و امدادرسانی را انجام می‌دهیم. بیشترین فعالیت ما در استان تهران و منطقه زرین‌دشت فیروزکوه انجام می‌شود و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برخی راه‌های کشور که به علت سیل بسته شده بود در روزهای اخیر بازگشایی شده اند. 

کولیوند با اشاره به وضعیت انتقال اقلام غذایی و مصدومان ادامه داد: مصدومان سیل با استفاده از بالگردهای هلال احمر منتقل می‌شوند. از نظر ارسال اقلام زیستی و غذایی نیز مشکلی نداریم و در موقعیت‌هایی که نمی‌توانستیم از مسیر زمینی استفاده کنیم این فرایند را با استفاده از مسیر ریلی مانند مسیر گرمسار یا مسیر هوایی انجام دادیم.

وی اضافه کرد: جابجایی افرادی که در نقاط پرخطر قرار دارند یا آسیب‌پذیر هستند در دست انجام است و از نظر امکانات و ادوات نیز مشکلی نداریم.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: حدود ۶۹۰ تیم امداد و نجات در کل کشور در حال فعالیت هستند و در برخی نقاط نیز عملیات امداد به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. با کمک و همکاری بسیج و نیروهای مردمی، تعدادی از هموطنان در جریان این عملیات به صورت زنده نجات پیدا کردند. 

وی درباره وضعیت انبارهای غذایی و اقلام مورد نیاز برای سیل‌زدگان اظهار کرد: با تدبیر خوبی که در روزهای پایانی سال گذشته اندیشیده شد، انبارهای غذایی ما تکمیل است و از نظر تامین اقلام مورد نظر مشکلی نداریم وهرچه نیاز باشد میان مردم توزیع می‌کنیم.

نظرات بینندگان