کد خبر: ۳۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

بهره برداری از فاز نخست مترو «پرند» در دهه فجر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تغییر کاربری اراضی مورد نظر طی توافقات حاصل شده و زمین‌های مورد نیاز داخل پرند برای واگذاری در قالب ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته و این نتیجه تهاتر در اختیار مترو تهران قرار می‌گیرد تا بخشی از هزینه‌ها برای اجرای خط تامین شود.

علیرضا جعفری در حاشیه تست سرد مسیر مترو پرند گفت: با توجه به کارهایی که قرار است با همکاری شرکت مترو تهران و قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شود، امیدوارم بتوانیم هرچه سریع تر وعده ای که به مردم شهر پرند داده شده بود را محقق کنیم.

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در ادامه افزود: با توجه به اینکه مهمترین خدمات حمل و نقلی مردم پرند از طریق ریل حمل و نقلی است، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وزارت راه  و شهرسازی به منظور مشارکت در انجام این پروژه با مترو تهران، بخشی از بودجه مورد نیاز این خط را از طریق تهاتر تامین می‌کند.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی مورد نظر طی توافقات حاصل شده و زمین های مورد نیاز داخل پرند برای واگذاری در قالب ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته و این نتیجه تهاتر در اختیار مترو تهران قرار می‌گیرد تا بخشی از هزینه‌ها برای اجرای خط تامین شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در حوزه مدیریتی نیازمند فضای هم افزایی بین بخشی هستیم این توافق انجام شد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران این سطح خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی مورد نیاز مردم پرند با سرعت طی شود. با ظرفیتی که در قرارگاه خاتم وجود دارد شاهد استفاده از توان مهندسان داخلی در تکمیل پروژه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تاکید کرد: هماهنگی بین مدیران و مسئولان بخش های مختلف در رابطه با تهاتر انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و صورت جلسه های لازم نیز تهیه و مجوزهای لازم نیز صادر شده است.

جعفری با بیان اینکه به مردم شهر پرند وعده می دهیم که  دهه فجر فاز نخست  این پروژه به بهره برداری می رسد، گفت: این خط دارای دو لاین مسیر مترو است که به تناسب افزایش تقاضا شهروندان توسعه خط نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح یکی از پروژه های سنواتی از قدیم بوده و اتصال آن به مترو تهران در سال های گذشته بارها تکرار شده است و در فازهای مختلف قرار بود اجرا شود. در دوره مدیریت شهری اسبق افتتاح ایستگاه فرودگاه امام خمینی انجام شد و ادامه مسیر که حدود ۲۰ کیلومتر بود در بخش های مختلف اعتبار آن اعلام شده بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، معاون وزیر راه ادامه داد: برای تکمیل این خط ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا تجهیزات الکترونیکی آن نیز خریداری شود. با توجه به نیاز مردم پرند به مترو امیدواریم با یک رویکرد جهادی هماهنگی بین دستگاه های مختلف این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

نظرات بینندگان