کد خبر: ۳۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

تصاویر "جیمز وب" روی نمایشگرهای میدان "تایمز" نیویورک

نمایشگرهای نمادین میدان تایمز شهر نیویورک تصاویر خیره کننده‌ای را که توسط تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا گرفته شده است، برای شهروندان به نمایش گذاشته‌اند.

به نقل از رویترز، ناسا روز گذشته از نخستین تصاویری که تلسکوپ فضایی "جیمز وب" شکار کرده است، به عنوان نقطه عطفی برای نشان دادن دوره جدیدی از اکتشافات نجومی رونمایی کرد.

این تلسکوپ مادون قرمز ۹ میلیارد دلاری در ۲۵ دسامبر سال گذشته(۲۰۲۱) به فضا پرتاب شد و یک ماه بعد در مدار خورشیدی نزدیک به یک میلیون مایلی از زمین به محل استقرار خود رسید.

اکنون ناسا اولین تصاویر کیهان را که این تلسکوپ فضایی ثبت کرده، منتشر کرده است. این تصاویر تمام رنگی، جزئیات ظریفی مانند ابر عظیم گازی را که یک ستاره در حال مرگ را احاطه کرده‌اند و جو یک سیاره فراخورشیدی غول پیکر در فاصله ۱۱۵۰ سال نوری از زمین را به همراه یک سحابی و دو مجموعه کهکشانی به خوبی نشان می‌دهد.

تصاویر "جیمز وب" روی نمایشگرهای میدان "تایمز" نیویورک

میدان تایمز نیویورک نیز این تصاویر منتشر شده توسط آژانس فضایی آمریکا را روی نمایشگرهای خود پخش کرده و صفحه رسمی این میدان مشهور در توییتر، ویدیوهایی را به اشتراک گذاشته که در آن تصاویر تلسکوپ "جیمز وب" بر روی نمایشگرهای آن مشخص است.

اولین تصاویر تلسکوپ فضایی "جیمز وب" تصاویر واقعاً شگفت‌انگیزی هستند که به همه ما کمک می‌کنند تا جهان خود و پتانسیل کامل این عصر جدید فضایی را بهتر درک کنیم.


نظرات بینندگان