کد خبر: ۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

۲۰۰ نشریه در مسیر دریافت نمایه DOAJ

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد نیاز نشریات به دریافت نمایه DOAJ گفت: نشریاتی که می‌خواهند به وب آو ساینس (WOS) و یا اسکوپوس بپیوندند، در گام اول باید نمایه DOAJ را دریافت کنند و در حال حاضر ۲۰۰ نشریه ایرانی در مسیر دریافت نمایه DOAJ هستند.

دکتر پیمان صالحی در خصوص نمایه‌سازی نشریات گفت: ما نمایه‌سازی نشریات را در دستور کار قرار دادیم و هر اعتباری که نیاز باشد، از بودجه‌های پژوهشی ارائه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: البته برای نمایه‌سازی نشریات، اعتبارات زیادی نیاز نیست و این امر بیشتر از اعتبارات، به ایجاد یک روال نیاز دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد دلیل نیاز نشریات به دریافت نمایه DOAJ اظهار کرد: نشریاتی که می‌خواهند به وب آو ساینس (WOS) و یا اسکوپوس بپیوندند، در گام اول باید نمایه DOAJ را دریافت کنند و در حال حاضر ۲۰۰ نشریه ایرانی در مسیر دریافت نمایه DOAJ هستند.

وی اضافه کرد: ما برای ۷۰۰ نشریه کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم و کمیته‌ای به صورت ویژه برای نمایه‌سازی نشریات تشکیل داده‌ایم و به صورت هفتگی گزارشات این اقدامات تهیه می‌شود.

صالحی ضمن بیان این‌که روند نمایه‌سازی نشریات زمانبر است، گفت: ما در مسیر اجرای این طرح هستیم و تاکنون ۲۰۰ مورد از نشریات کشور نمایه DOAJ را دریافت کرده‌اند و در مسیر نمایه‌سازی قرار دارند.

نظرات بینندگان