کد خبر: ۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

تهران نیازمند بازسازی و نوسازی است

شهردار تهران با تاکید بر لزوم باز طراحی، بازسازی و نوسازی شهر تهران گفت: متروی تهران می تواند نقطه آغازی برای تحقق نوسازی و بازسازی شهر تهران باشد.

علیرضا زاکانی در آیین بهره برداری از ایستگاه ۱۷ شهریور از خط ۷ متروی تهران، ضمن تبریک  میلاد امام رضا (ع) گفت: یکی از تلخ ترین ایامی که سپری کردید جسارت و اهانت در قالب هنر  و مزدوری برای بیگانگان همچون پاشیدن خاک به خورشید در قالب  جشنواره  کن بود. 

وی افزود:  خوشبختانه در فردای روزی که تهرانی ها به عشق علی ابن موسی الرضا (ع) در دانشگاه تهران جمع شدند یعنی امروز افتخار داریم این ایستگاه را که به نام  و یاد ۱۷ شهریور مزین است افتتاح کنیم. مردم این منطقه که همیشه  الگو بوده اند و در انقلاب هم پیشتازی را به نام خود ثبت می کنند، امروز می توانند از این ایستگاه استفاده کنند. در حقیقت امروز مفتخر هستیم ایستگاهی را افتتاح کنیم که قریب به ۷  سال زحمت آن یعنی از سال  ۹۴ تا به امروز به طول انجامیده و از لحاظ معماری و بعد ایجاد زمینه های رفاه و آسایش در ابعاد مختلف و همچنین دسترسی ها و ایجاد امکانات و زیر ساخت ها به گونه ای طراحی شده که شهروندان بتوانند بهترین استفاده را از این ایستگاه داشته باشند.

شهردار تهران با اشاره به این که در محله ۱۷ شهریور بزرگ شده است، افزود: سختی هایی که مردم این منطقه کشیده اند برای ما ملموس است؛ لذا امیدواریم اقداماتی همچون افتتاح این ایستگاه گوشه ای از آلام و دردهای این مردم را کم کند.

وی تاکید کرد: شهر تهران نیاز به بازطراحی و بازسازی و نوسازی دارد و این نوسازی در درون خود ضمن به ارمغان آوردن امنیت و آسایش باید چهره شهر را با بهره‌گیری از معماری ایرانی و اسلا می به گونه‌ای دیگر به نمایش بگذارد. قطعا این نوسازی باید بتواند مجموعه‌های هویتی در محلات را به گونه‌ای به نمایش بگذارد که در نهایت یک هویت یکپارچه از شهر به تصویر  کشیده شود که برای رسیدن به چنین موقعیتی بی تردید نیاز به برنامه ریزی و دقت است.  تهران نیازمند رفع مشکلات خود و ایجاد تسهیلات برای شهروندان است.  یکی از نیازهای اساسی موضوع حمل و نقل و ترافیک است که مردم با آن مواجه هستند و رفع این معضل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است.

زاکانی ادامه داد: موضوع آلودگی هوا و پایین آوردن قدر و سهم بخش حمل و نقل در این معضل برای ما اهمیت زیادی دارد. رفع فاصله شمال و جنوب و ایجاد عدالت در  سطح شهر مورد توجه مدیریت شهری است. بی تردید باید راه حل هایی ارائه کنیم که هویت سازی درست را در کنار رشد مادی و معنوی و ا یجاد امنیت و آسایش و حل مشکلات موجود فراهم کند.

وی تاکید کرد: از سه ماه گذشته کار عملیاتی در مسیر منطقی تحقق این مهم آغاز شده و در این راستا قرارگاهی با حضور همه معاونت ها برای توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تشکیل شده است. پس از تکمیل خطوط ۱۱ گانه مترو و کاهش افق این توسعه از ۱۴۲۰ به ۱۴۰۵ قطعا گام موثری در حل معضلات برداشته خواهد شد. در حال حاضر در حوزه ساخت و تلاش مشکلی نداریم؛ اما در حوزه تامین منابع باید تدبیر جدی داشته باشیم.

زاکانی اظهار کرد: ۳۲۵ ایستگاه مترو، داخل محدوده خواهیم داشت و خود این امر نقطه آغازی برای تحول و نوسازی شهر قلمداد خواهد شد. در حقیقت در فاصله ۶۰۰ متری ایستگاهها، شهرداری تهران الزام دارد با توجه به اقتضائات پیرامون ایستگاهها شرایط جدیدی را برای شهر فراهم کند.

 شهردار تهران با تاکید بر لزوم افزایش سر عت در تکمیل خطوط مترو افزود: در نیمه دوم سال جاری تعداد ایستگاههای بیشتری افتتاح خواهد شد . با تامین منابع، حدود ۶ ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید که اگر تامین منابع افزایش پیدا کند می توانیم تعداد ایستگاهها را افزایش دهیم تا به این ترتیب نوسازی شهر با الگوی طراحی شده دنبال شود البته در این مسیر اعتماد و مشارکت مردم ضروری است.  شهر باید شر ایط جدیدی  را به خود بگیرد و این مسیر شروع شده و امیدواریم با مشارکت  مردم هر چه سریعتر  محقق شود.  

نظرات بینندگان