کد خبر: ۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

واکنش طلا به رفع قرنطینه شانگهای

بهای طلا امروز پنج‌شنبه ثابت بود و شمش به قیمت دلار بین حمایت از بازده اندکی پایین‌تر خزانه‌داری آمریکا و فشار دلار ثابت گرفتار شد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی تغییر چندانی نداشت و با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۸۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و بهای طلا در معاملات آتی آمریکا نیز با افزایش ۰.۰۸ درصدی به ۱۸۴۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

برایان لان، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت که طلا برای حدود یک هفته در محدوده باریکی بین ۱۸۲۸ تا ۱۸۶۴ دلار بوده و در مجموع در حدود ۱۸۵۰ دلار در نوسان است و قیمت‌ها در حال حاضر در حال تثبیت هستند. سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌دانند که طلا به رفع قرنطینه در شانگهای چه واکنشی نشان می‌دهد.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

شمش به عنوان پناهگاه امن در زمان عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

همچنین به نظر می‌رسد با جذب بازار درگیری روسیه و اوکراین، برخی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافته است. افزایش نوسانات بازار دارایی، بازگشت بالقوه پیشنهاد طلای بانک مرکزی و پوشش‌های رکود تورمی احتمالا حمایت ۱۸۰۰ دلاری را تقویت کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز بهای نقره ثابت در ۲۱.۸۰ دلار در هر اونس بود، در حالی که پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۸۸ دلار و ۴۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰۰۷ دلار و ۸۵ سنت رسید.

نظرات بینندگان