کد خبر: ۳۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

تاثیر امنیت شغلی نیروی کار روی کیفیت تولید

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از تشکیل کمیته امنیت شغلی در وزارت کار خبر داد و گفت: امنیت شغلی نیروی کار، امنیت روحی و روانی و زندگی او هست و تضمین امنیت شغلی نیروی کار تاثیر بسیاری در انگیزه کار و تولید با کیفیت دارد.

غلامرضا عباسی موضوع امنیت شغلی را از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در چند سال اخیر نامگذاری‌های سال عمدتا با محور مباحث اقتصادی بوده است. مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای به حوزه کار و کارگر و تولید و صنعت قائل هستند و همه ساله توصیه‌هایی در این زمینه دارند هر چند که امسال ضمن گلایه‌هایی که از قبل داشتند این موضوعات را جدی تر و شفاف‌تر مطرح فرمودند چرا که هر چه پیش می رویم، موضوع قراردادهای موقت دامنه وسیع‌تری پیدا می‌کند و به امنیت شغلی کارگران، خانوارهای کارگری و تولید کشور آسیب می زند.

وی امنیت شغلی نیروی کار را در کیفیت تولید داخل اثرگذار دانست و گفت: یکی از مسایلی که روی کیفیت محصول تولیدی تاثیر می‌گذارد، بحث امنیت شغلی کارگران است و اگر امنیت شغلی کارگر حفظ شود، با انگیزه و اطمینان خاطر بیشتری برای کارفرما کار می کند و نگرانی از آینده شغلی ندارد.

وی از تشکیل کمیته امنیت شغلی در معاونت روابط کار وزارت کار خبر داد و گفت: در این کمیته مباحث مربوط به حوزه روابط کار، امنیت شغلی و قراردادهای کار مطرح و هر هفته نشست‌هایی در این خصوص میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می شود و راهکارهای حفظ امنیت شغلی نیروی کار به نحوی که به کارگران و کارفرمایان آسیب وارد نشود، مورد بررسی قرار می گیرد.

عباسی دستمزد عادلانه را در انگیزه نیروی کار و کیفی‌سازی محصولات تولیدی موثر خواند و گفت: کارگری که دستمزد مناسب دریافت کند و امنیت شغلی خود را تضمین شده بداند از کار نمی زند و با تعصب بیشتری به کار می پردازد؛ بنابر این دستمزد، ‌ امینت شغلی و انگیزه کار همه روی تولید یک محصول مرغوب و با کیفیت تاثیر می گذارد.

مشاور وزیر کار در امور کارگری تصریح کرد: چنانچه محصولات تولیدی کشور از کیفیت لازم برخوردار باشد، مصرف کنندگان دیگر سراغ اجناس بی کیفیت یا خارجی نمی روند که مشابه آن را در داخل تولید می‌کنیم. بنابراین دادن انگیزه به جامعه کار و تولید باعث می شود که کالای ایرانی با کیفیت تولید کنیم که قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.


نظرات بینندگان