کد خبر: ۳۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

لزوم ورود وزیر بهداشت به موضوع نصب مخازن آب اضطراری در ۹ بیمارستان

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از لزوم ورود وزیر بهداشت به تکمیل پروژه نصب مخازن آب اضطراری در ۹ بیمارستان پایتخت خبر داد.

 پیرهادی پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه در گزارشی که سازمان آب و فاضلاب ارائه کرد چند نکته وجود دارد که باید اصلاح شود، گفت: شرکت آبفا حداکثر یک ماه بعد از تمدید مصوبه سال ۱۴۰۰ باید گزارشی در خصوص دو سال پایانی برنامه پنج ساله‌اش ارائه کند که با تفکیک جزئیات و زمان باشد.

وی با بیان اینکه علی رغم ضرورت پروژه مخازن آب اضطراری می بینیم که هنوز راه زیادی باقی مانده است، گفت: تامین آب و نصب تجهیزات اطفاء حریق به خصوص بعد از زلزله اعلام شده است که شیرهای هیدرانت توسط سازمان آتش نشانی خریداری نشده، لذا پیشنهاد می شود در دو سال باقیمانده کل هزینه خرید و نصب شیرها از محله تبصره ۳ تامین شود.

پیرهادی با بیان اینکه از ۱۰ بیمارستانی که باید به مخازن آب اضطراری مجهز می شد تنها یک بیمارستان مجهز شده، گفت: لذا سازمان آب و فاضلاب به مراکز درمانی توجه ویژه داشته باشد تا در زمان بروز حادثه این بیمارستان ها بدون امکانات نباشند و از رئیس کمیته سلامت شورا درخواست کردیم که با وزیر بهداشت رایزنی کنند تا بیمارستان های باقیمانده امکانات لازم و فضای کافی را برای جانمایی این مخازن در اختیار آب و فاضلاب قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل رینگ پیرامونی تهران برای آبرسانی پایدار گفت: پیشنهاد می شود ۲۵۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد بند الف و ب برای تکمیل این رینگ صرف شود تا سدهای تهران به هم متصل شوند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران به این گزارش با ۲۰ رای، رای مثبت داده و همچنین به یک فوریت طرح اصلاحیه مصوبه تامین منابع مالی پروژه توسعه و تاسیسات آبفا و اجرای طرح آبرسانی اضطراری رای مثبت دادند.

نظرات بینندگان