کد خبر: ۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

آواکادو، موز، هویج و انگور برای موها و پوست‌های خشک سبد میوiه برای مقابله با هوای سرد تهران

امروزه به دلیل شرایط آب و هوایی سرد و خشک به‌خصوص در هوای این روزهای تهران، پوست بسیاری از ماها، پوست‌پوست و موهای‌مان هم خشک و شکننده می‌شود. این موضوع نه‌تنها برای خانم‌ها عذاب‌آور است بلکه خشکی پوست برای آقایان هم مشکل‌سازشده است

امروزه به دلیل شرایط آب و هوایی سرد و خشک به‌خصوص در هوای این روزهای تهران، پوست بسیاری از ماها، پوست‌پوست و موهای‌مان هم خشک و شکننده می‌شود. این موضوع نه‌تنها برای خانم‌ها عذاب‌آور است بلکه خشکی پوست برای آقایان هم مشکل‌سازشده است. این بار راهنمای آرایشی و بهداشتی «مدآنلاین»، مربوط به رابطه پوست و میوه‌هاست! میوه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید از این میوه‌ها ماسک‌های طبیعی و مفید درست کنید؛ به کرم‌های مختلف دل خوش نکنید؛ این میوه‌ها نسبت به کرم‌ها هم تاثیر بیش‌تری  بر پوست و مو دارند. آمینو اسید این میوه‌ها از سلول‌ها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

آواکادو؛ سلطان ضدسرطان‌ها

آواکادو میوه‌ای گرمسیری و سرشار از ویتامین  A، B6 ، E، C و K است و فیبر هم دارد. بیشترین تاثیر را روی پوست و مو دارد و مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از سرطان است.  برای نرم کردن پوست و مو و جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار موثر است و برای جلوگیری خشکی پوست  می‌تواند ماسک مفیدی باشد و تاثیر زیادی بر رشد سلول‌ها دارد.
برای درست‌کردن یک ماسک صورت: 1 الی 2 آواکادو رسیده را له کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را 10 دقیقه روی پوست نگه داشته و سپس آبکشی کنید.
برای درمان موهم موثر است: 1 تا 2 آواکادو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و سپس 1 عدد تخم مرغ و یا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. آن را به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی موها نگاه داشته و سپس آبکشی کنید. آواکادو به دلیل داشتن ویتامینE به موهای شما نرمی و درخشندگی می‌بخشد.

موز و هویج از دارودسته ویتامین A

موز وهویج به دلیل داشتن ویتامین A که دارد علاوه برخواصی که برپوست ومو دارد اثرات مفیدی هم دارد.مثل: کاهش وزن و برای بینایی و سیستم ایمنی سالم و رشد سلول‌ها لازم است.
بیش از 20 نوع خاصیت زیبایی در این میوه موز وهویج یافت شده است. آکنه پوست را از بین می برد و پف چشم را کاهش می‌دهد.

برای ازبین بردن خشکی پوست وآکنه چکارکنیم؟

ویتامین A خشکی دست راازبین می‌برد  وپوست مرطوب ونرم می‌کند. «مدآنلاین » در اینجا دو راه حل برای شما پیشنهاد می‌کند:
-  دو عدد موز را له کرده و به پوست تمیز و خشک بزنید و به مدت 20 دقیقه روی آنها باشد و سپس آبکشی کرده و تفاوت را احساس کنید.
- یک هویج را پوره کرده تا آب آن را به دست آورید ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست نگاه داشته و آبکشی کنید.
-آکنه : تکه‌های موز حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است. یک تکه ببرید و آن را در هر نقطه صورت که دچار آکنه و لک است روزی سه بار بزنید. می توانیدنتیجه را  حدود یک هفته بعد ملاحظه کنید. صورت: برای درست کردن یک لایه بردار صورت، 1 موز له کرده را با 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت حرکات دورانی به پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست را پاک کرده و به پوست رطوبت می رساند ، سپس آبکشی کنید.

پوست روشن با انگور

خیلی از افراد هستند پوست تیره‌ای دارند ومی‌خواهند پوست روشنی داشته باشند.باماسک انگور می‌توانید از تیرگی پوستتان خلاص شوید برای ساخت یک محلول پاک کننده، یک مشت انگور را خرد کرده و آب آن را داخل ظرف بریزید. از گلوله‌های پنبه برای زدن آن به صورت استفاده کرده و سپس آبکشی کنید.
انگور با داشتن ویتامین B1، B6 ، C و کلسیم دارای رازهای زیبایی فراوانی است.
مواد تشکیل دهنده انگور: آب 75 گرم، پروتئین 1/3 گرم-
مواد قندی 20 گرم-کلسیم 12 میلی گرم- فسفر 0/4 میلی گرم- سدیم 3 میلی گرم-آهن 0/4 میلی گرم- پتاسیم 175 میلی گرم- ویتامین آ 100 گرم-ویتامین ب 1 0/05 میلی گرم- ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم- ویتامین ب 3 0/3 میلی گرم-ویتامین ث 4 میلی گرم.

نظرات بینندگان