کد خبر: ۳۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

نزدیک به ۶۵ درصد بستری های کرونایی ارومیه کودکان هستند

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ۱۴۶ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند.

دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۶ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶ مورد طی ۲۴ ساعت گذشته پذیرش شدند، افزود: ۵ شهرستان از جمله ارومیه: ۱۷ مورد خوی: ۳ مورد، شاهین دژ و شوط هر کدام یک مورد و میاندوآب: ۴ مورد بستری جدید در ۲۴ ساعته گذشته داشتند.   

 وی ادامه داد: از بین ۱۷ بستری طی ساعت گذشته در مرکز استان ۱۱ مورد یعنی نزدیک به ۶۵ درصد را کودکان تشکیل می دهند.  

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ۲۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: طی ۲۴ سال گذشته یک مورد فوتی مثبت در ارومیه گزارش شده است.  

دکتر موسوی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر به مراکز سرپایی ۱۶ ساعت در استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا مثبت در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.  

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۵۹ مورد واکسن کرونا تزریق شده است، روند استقبال از واکسیناسیون را مطلوب و قابل قبول ندانست و گفت: جمعیت تحت پوشش ۵ سال به بالا برای واکسیناسیون در استان ۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۱۴ نفر است که تاکنون ۸۳.۹ درصد دوز اول، ۷۴.۹ درصد دوز دوم، ۳۲.۵ درصد دوز سوم و دو صدم درصد روز چهارم را تزریق کردند.  

دکتر موسوی با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: در حال حاضر ۹ شهرستان آبی و ۸ شهرستان زرد است. 

نظرات بینندگان