کد خبر: ۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

حمایت از فعالان اقتصادی در دستور کار رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه گفت: با توجه به ظرفیت و تلاش فعالین اقتصادی، رایزنان وزارت امور خارجه نیز حمایت لازم را از این قشر انجام خواهند داد.

محمدجواد همت پناه روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در نشست رایزنان اقتصادی وزرت امور خارجه با استاندار مرکزی اظهار کرد: ۲۶ نفر از رایزنان وزارت امور خارجه به زودی به کشورهای مختلف برای پیگیری امور اقتصادی اعزام می شوند و برای حمایت از فعالان اقتصادی کشور تلاش لازم را انجام خواهند داد.

وی افزود: فعالان اقتصادی علیرغم شرایط تحریمی و مشکلات موجود، تلاش لازم را در خصوص تولید و تداوم آن انجام می دهند.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه تصریح کرد: در سفرهای اقتصادی به کشورهای مختلف، عدم آشنایی با واحدها و ظرفیت های داخل کشور یک خلاء محسوب می شد که اکنون این فرصت پیش آمده تا پیش از ماموریت، با ظرفیت استان های مختلف آشنایی پیدا کنیم.

همت پناه اضافه کرد: مقرر شده، پیش از اعزام رایزنان، در کنار ارائه آموزش های لازم، بازدیدهای دوره ای آنان از از ظرفیت های داخل کشور نیز صورت گیرد تا رایزنان با اطلاعات بیشتری به ماموریت اعزام شوند.

ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اخیرا در سطح کلان، ۲۶ رایزن اقتصادی از وزارت امور خارجه برای سفر به کشورهای مختلف انتخاب شده اند که استان مرکزی از روز گذشته میزبان این رایزنان بوده است.

وی افزود: هدف از سفر، آشنایی این گروه با امکانات اقتصادی و تولیدی استان مرکزی است، توسعه اقتصادی و ایجاد شرایط تسهیل روابط تجاری بین ایران و کشورهای هدف ماموریت این افراد، از جمله وظایف آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد شرایط بهتر به رونق و روانسازی مراودات تجاری بین فعالان اقتصادی استان و اقصی نقاط جهان کمک کنیم. وظیفه ما ایجاد بستر برای یک تعامل دو طرفه بین مسئولین دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی منطقه است.

نظرات بینندگان