کد خبر: ۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

تردد بین استانی وسائل نقلیه مختلف در روزهای گذشته - که مصادف با تعطیلات عید فطر بود - در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹ درصدی داشت و بسیاری از رکوردها در این زمینه جابه‌جا شد.

بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۹۵۱ هزار و ۳۵۱ وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در مقایسه با همین ایام در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۳۰ درصد و هشت درصد افزایش داشته است.

در این ایام بیشترین سفرهای جاده‌ای مردم در روز جمعه  ۱۶ اردیبهشت ماه، با دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه صورت گرفت که با توجه به موج اول و دوم سفرهای مردم در روزهای ابتدایی تعطیلات، این حجم بالای خودرو در مسیر بازگشت طبیعی به نظر می‌رسد.

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه شدند و در این میان گیلان، مازندران، خراسان رضوی و تهران و البرز با ۱۳۷ درصد، ۱۱۸ درصد، ۹۵ درصد و ۸۹ درصد افزایش، بیشترین رشد را تجربه کردند. استان‌های شمالی مازندران و گیلان نیز مانند همیشه بیشترین انباشت خودرو و در واقع مهمان را به چشم دیدند.

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی هفتم تا ۱۷ اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ میلیون و ۲۳۱ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود ۹ میلیون و ۷۵۶ هزار پلاک معادل بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از ۲.۵ میلیون خودرو بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌اند و پس از آن خودورهایی با پلاک استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.



نظرات بینندگان