کد خبر: ۳۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

افزایش استقبال فارغ التحصیلان از طرح کارورزی

تازه ترین آمار اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از ۱۵۲ هزار نفر از فارغ التحصیلان و کارجویان در این طرح ثبت‌نام کرده‌ و حدود ۱۱ هزار واحد از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده‌اند.

طرح کارورزی یکی از طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده تا با اجرای این طرح، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

بر اساس آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور، تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر از داوطلبان، ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۶۶۴ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

همچنین بیش از ۲۱ هزار بنگاه پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در طرح ثبت نام کرده اند که از مجموع این تعداد، ۱۱ هزار و ۹۶۶ واحد مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.نتایج این گزارش نشان می دهد که ۱۱۱۰ قرارداد نیز در دست اجرا است.


نظرات بینندگان