کد خبر: ۳۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس دولت را مکلف کرد که اگر قصد حذف ارز ترجیحی را دارد باید برنامه حمایتی دیگری را برای ممانعت از افزایش قیمت ها جایگزین کند و اکنون دولت باید جلوی افزایش نامتعارف قیمت ها بایستد.

محمد علی پور با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارانی بیان کرد: مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این مجوز را به دولت داد تا یا سیاست تخصیص ارز ترجیحی را ادامه دهد یا آن را حذف کند با این شرط که قیمت کالاهای اساسی به نسبت شهریور سال ۱۴۰۰ تغییری نداشته باشد. اکنون نیز مجلس بر این موضع تاکید دارد که قیمت نان به هیچ وجه نباید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: از آرد یارانه ای در بخش های صنعتی نیز استفاده می شود اما با تصمیم دولت دیگر به این حوزه یارانه تعلق نمی گیرد. افزایش قیمتی که در حوزه ماکارانی و سایر نان های صنعتی رخ داده به همین دلیل است. در خصوص کالاهای اساسی هیچ گونه افزایش قیمت قابل قبول نیست. برخی از کالاها که از این یارانه برخوردار بودند و جزو کالاهای اساسی نیز نیستند با افزایش قیمت مواجه شده که ما از دولت انتظار مدیریت آن را داریم.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نباید فشار مضاعفی بر زندگی مردم تحمیل شود. علاوه بر نانوایی ها از آرد در شیرینی پزی ها و صنایعی نظیر تولید ماکارانی استفاده می شود. اکنون دولت فقط برای نان یارانه پرداخت می کند. هدف دولت رساندن یارانه به اقشار ضعیف است اما این ضروری است که نباید با افزایش قیمت ها فشار دیگری بر مردم تحمیل شود.

علی پور افزود: انتظار می رود دولت در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد. بنای مجلس حمایت از مردم است. مجلس از اول تاکید کرد که اگر دولت می خواهد ارز ترجیحی را برای برخی از کالاها حذف کند باید برنامه حمایتی جایگزینی داشته باشد تا فشاری به مردم وارد نشود. دولت باید جلوی این افزایش قیمت نامتعارف بایستد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: