کد خبر: ۳۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

تولیدکننده دلسوزی نمی‌خواهد؛ موانع برداشته شود

نماینده انزلی در مجلس با بیان اینکه تولیدکننده دلسوزی نمی‌خواهد، گفت: برداشتن موانع تولید بزرگترین کمک برای سرمایه‌گذاران حوزه تولید و اشتغال است.

احمد دنیامالی در مراسم هفته کار و کارگر که در مجتمع تولیدی بامداد شفیع شرق انزلی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کار و تولید مشکلات خاص خودش را دارد این در حالی است که هر شغلی که ایجاد می‌شود خانواده‌ای از نگرانی آسوده می‌شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح کاهش موانع تولید، افزود: آن چیزی که سرمایه‌گذاران از مسئولان می‌خواهند رفع موانع تولید است و با برداشتن موانع می‌توان کارهای بزرگی را رقم زد و امیدواریم شرایطی ایجاد شود که به نفع افراد جویای کار و سرمایه‌گذاران باشد که با همدلی، تدبیر، اعتقاد و باور می‌توان به خوبی این امر را در کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه با فراوری می‌توان ارزش افزوده بیشتری را کسب کرد، تصریح کرد: سالانه نزدیک به ۵۰۰۰ تن کیلکا از دریای خزر در انزلی صید می‌شود ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم و فعالیت‌های تحقیقاتی برای فراوری از این نعمت الهی استفاده صحیح نمی‌شود.

۷۰۰ بنگاه اقتصادی در گیلان دچار رکود است

سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر یک نگاه مقدس است و خارج از بحث دینی در ابعاد مدیریتی و علمی روز نیز موضوع نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه یک کارگاه و بنگاه اقتصادی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر موضوع تولید در شاه‌بیت شعارهای سال بوده، تاکید کرد: آن چیزی که در دولت سیزدهم ملاحظه می‌شود باورمندی به توان داخلی است و موضوع تولید به عنوان یک راهبرد کلیدی وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در حدود ۷۰۰ بنگاه اقتصادی در سطح استان دچار رکود هستند و از گردش خارج شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته ۳۰۰ کارگاه قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

آقاجانی با تاکید بر اینکه اولین نتیجه ایجاد و حفظ اشتغال، صیانت از نیروی کار است و دغدغه اصلی ما در حوزه کاری امنیت شغلی است، گفت: سهم استان گیلان از شعار یک میلیون و ۲۰۰ شغل در سال ۳۰ هزار و ۹۰۰ شغل است و نزدیکی کارگر و کارفرما در گیلان  بسیار جدی است و ما این دو گروه را در تقابل با هم نمی‌بینیم که نشان می‌دهد جامعه کار و کارگری ما مترقی است.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان اشتغالی پایدارتر است و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی اشتغال مبتنی بر دانش‌بنیان بسیار کمک کار کشور خواهد بود.

علی شافعی، مدیرعامل شرکت واحد تولیدی نامدار شفیع نیز د این مراسم، با اشاره به اینکه این واحد تولیدی از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۲۰ تن ظرفیت تولید کنسرو ماهی و کنسروهای غیرگوشتی در این شرکت وجود دارد که در دو واحد تولید کنسرو و مجتمع گلخانه‌ای بیش از ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم برای جوامع محلی و نیروهای کار متخصص فراهم شده است.

این کارآفرین با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقلیمی کشور کشت گلخانه‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: بر اساس این موضوع با تکمیل مجتمع ۲۱ هکتاری گلخانه‌ای این واحد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال در زمینه کشت دانش بنیان با هدف تولید محصولات صادرات محور زمینه اشتغال بیش از ۲۷۰ نیروی کار به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه محصولات مجتمع گلخانه‌ای این واحد از خانواده بری برای اولین بار در حوزه کشاورزی دانش بنیان است، گفت: موانع و مشکلات زیادی پیش پای تولیدکنندگان وجود دارد این در حالی است که اگر شرایط برای تولید مناسب باشد قطعاً تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با استقبال بیشتری وارد حوزه فعالیت خواهد شد.

نظرات بینندگان