کد خبر: ۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
رییس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

الزام حمایت همه جانبه اداره کل امور بانوان از زنان سرپرست خانوار

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران باید برنامه‌ای تدوین کند که زنان سرپرست خانوار بیشتر بتوانند در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

 به گزارش قلم نیوز، مهدی چمران در حاشیه بازدید از شانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی یکی از اقدامات خوبی است که در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار می توان انجام داد. این رویداد کارآفرینی فرصت خوبی برای عرضه محصولات بانوانی است که مکانی برای فروش محصولات خود ندارند.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از زنان سرپرست خانوار در فضای مجازی هم فعالیت دارند، افزود: این بانوان می‌توانند با حضور در مراکز کوثر نسبت به عرضه محصولات خود اقدام کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران باید برنامه‌ای تدوین کند که زنان سرپرست خانوار بیشتر بتوانند در فضای مجازی فعالیت داشته باشند. امروزه بسیاری از بانوان سرپرست خانوار درآمد خود را از فضای مجازی کسب می‌کنند به همین دلیل شهرداری تهران می‌تواند با تبلیغ و آموزش آنها را در این زمینه هم یاری دهد.

چمران بیان کرد: تعداد بانوانی که در این نمایشگاه حضور دارند محدود است؛ در حالی که تعداد بانوان سرپرست خانوار بسیار بیشتر است. باید فرصتی برای گسترس بیشتر فعالیت بانوان فراهم شود.


وی تصریح کرد: برخی از محصولاتی که در شانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی عرضه شده بسیار با کیفیت و دارای قیمت مناسبی بود به همین دلیل باید فرصتی ایجاد شود تا این تولیدات توسط برخی توزیع‌کنندگان و تعاونی‌ها هم در جامعه عرضه شود. حتی می‌توان یک فروشگاه‌ دائمی و معتبر به جز کوثر ایجاد کرد که بانوان بتوانند در طول سال محصولات خود را در این مرکز ارائه دهند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار برنامه‌هایی در دست بررسی دارد.
نظرات بینندگان