کد خبر: ۳۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
جزئیات معاملات بورس امروز هفتم شهریور

بورس عقب‌نشینی کرد

بورس امروز کار خود را با روند نوسانی آغاز کرده و بعد از رشد حدود پنج هزار واحدی در همان پنج دقیقه اول شروع به عقب‌نششینی کرده است. این اتفاقات باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص کل رنگ قرمز به خود بگیرد و با کاهش سه هزار واحدی نسبت به روز گذشته روبرو شود
قلم‌نیوز:بورس انگار که خیال استراحت دارد، امروز کار خود را با روند نوسانی آغاز کرده و بعد از رشد حدود پنج هزار واحدی در همان پنج دقیقه اول شروع به عقب‌نششینی کرده است. اکثریت بازار به دست نماد‌های قرمز افتاده و شرایط نسبتا سختی برای شاخص‌ساز‌ها به وجود آمده است.

این اتفاقات باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص کل رنگ قرمز به خود بگیرد و با کاهش سه هزار واحدی نسبت به روز گذشته روبرو شود. کاهشی که ممکن است در ادامه عدد بزرگتری به خود بگیرد. تا اینجای کار نماد‌های کگل، فارس، تاپیکو، نوری، پارس و شپدیس به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند و وپارس تنها نماد بزرگ با تاثیر مثبت بر شاخص کل است.

بعد گذشت ۳۰ دقیقه با وجود کاهش ۲۱ صدم درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن حدود ۲۷ صدم درصد افزایش پیدا کرده و نشان می‌دهد روند صعودی در خیلی از نماد‌های کوچک بازار ادامه‌دار است.

 اکثریت به دست نماد‌های قرمز افتاد

در اولین ساعات معاملات امروز یکشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ از بین ۳۱۱ نماد معامله شده در بورس تهران حدود ۱۹۱ نماد ارزش سهام خود را از دست دادند و ۱۲۰ نماد به روند صعودی روز‌های گذشته ادامه می‌دهند.

موردی که نشان می‌دهد بعد مدت‌ها دوباره اکثریت بازار به دست نماد‌های قرمزرنگ افتاده است. در بازار فرابورس هم شرایط به همین شکل است. طوری که از بین ۲۳۲ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۲۳ نماد روند نزولی دارند و ۱۰۹ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه هستند.

امروز خبری از نقشه سراسر سبزرنگ بازار نیست. اغلب گروه‌ها تغییر رویه داده‌اند و امروز با لباس قرمزرنگ در مراسم معاملات حاضر شده‌اند. اتفاقی که باعث شده قیمت واحد‌های اغلب صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی با کاهش روبرو شود.

دارا یکم حدود ۱.۷ درصد عقب‌نشینی کرده، ولی پالایش همچنان به افزایش ۲.۵ درصدی ادامه می‌دهد. چراکه گروه فرآورده‌های نفتی همچنان سبزپوش است و احتمالا امروز شاهد بازگشایی نماد شبندر خواهیم بود. مواد دارویی دیگر گروه نسبتا سبزرنگ بازار امروز است که در آن نماد‌های بزرگ برکت، دتولید و هجرت حدود دو تا سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

بیشترین آمار معاملات به گروه خودرو و ساخت قطعات مربوط می‌شود. خودرو و خساپا یکی دو درصد عقب‌نشینی کرده‌اند و خگستر نزدیک قیمت روز قبل معامله می‌شوند. در این بین چند نماد خودرویی از جمله خپارس، خزامیا، خمحرکه، خاور و ... همچنان روی صف خرید اصرار دارند و بعضی دیگر هم به روند صعودی روز‌های قبل ادامه داده‌اند. بزرگان گروه فلزات اساسی با کمی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته مواجه شده‌اند و گروهشان اغلب قرمزرنگ است. محصولات شیمیایی عمدتا ارزش سهام خود را از دست داهد و شاهد روند نزولی در نماد‌های کوچک و بزرگ شیمیایی هستیم. بانک‌ها هم شرایط مشابهی دارند. 

نظرات بینندگان