کد خبر: ۳۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

عرضه سیمان در بورس، سر دلالان را بی‌کلاه گذاشت

در حال حاضر عده‌ای به شدت به روند عرضه سیمان در بورس کالا معترض هستند، شنیده‌ها حاکی از آن است که این افراد پیش از عرضه سیمان در بورس حاضر به خرید مواد مورد نیاز خود از کارخانه نبودند و با معامله با دلالان نوعی فرار مالیاتی انجام می‌دادند.
قلم‌نیوز:طی دو ماه گذشته واحدهای تولیدکننده سیمان با معضل قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند و با این وجود توانستند با تولید شبانه ۳۰ درصد ظرفیت تولید کارخانه را حفظ کنند که با چنین شرایطی قیمت سیمان سر به فلک کشید و دلالان جای پای خود را در میانه میدان محکم‌تر کردند، اما عرضه سیمان در بورس کالا تا حدودی توانست به تعدیل قیمت‌ها و کوتاهی دست افراد سودجو کمک کند.

رضا جمارانیان اظهار داشت: ظرفیت تولید سیمان سالانه ۸۸ میلیون تن ارزیابی شده و مصرف داخل چیزی حدود ۵۵ میلیون تن است. تعداد ۷۸ واحد کارخانه و واحد تولیدی در کشور فعال هستند که در حال حاضر از این تعداد ۵۶ واحد پذیرش برای عرضه سیمان تولیدی خود در بورس کالا پذیرش گرفته‌اند، ناگفته نماند که قرار بر این شده است که جهت شفافیت معاملات تمام واحدهای تولیدکننده سیمان محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند و امیدوار هستیم باقی مانده تولیدکننده‌ها نیز جهت پذیرش عرضه در بورس اقدام کنند.

نظرات بینندگان