کد خبر: ۳۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
امروز مطرح شد:

خبر خوب برای مستاجرانی که وام می‌خواهند

ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.
قلم‌نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که سقف اعتباری در نظر گرفته شده برای وام ودیعه مسکن پُر نشود، مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند ثبت نام کنند.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، گفت: اختلالی از چند ماه پیش در سامانه املاک و اسکان به وجود آمده بود و مشکلی در بحث ارتباطات با بانک‌ها ایجاد شده بود که سعی کردیم در همان روز‌های ابتدایی مشکل را رفع کنیم.

او ادامه داد: پیش از این ارتباط ساختاری با نظام بانکی از جمله ۱۵ بانک و موسسه مالی و اعتباری وجود داشت و با تلاشی که صورت گرفت این مشکل ارتباطی برطرف شد.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن همزمان اطلاعات خود را تکمیل کنند و نام بانک و شعبه آن را انتخاب کنند، افزود: تمامی مشکلات در حال حاضر برطرف شده و از امروز به صورت رسمی در رسانه هم این مورد را انتخاب کنند.


ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه تمدید شده است

محمود زاده بیان کرد: ثبت نام تا پایان شهریور ماه تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.

او اظهار کرد: تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود این امکان برای ثبت نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان ماه است هم می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از کسانی که اطلاعات خود را بارگذاری کردند، می‌توانند شعبه بانک را انتخاب کنند.

او گفت: برای دریافت تسهیلات در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و متقاضیان در صورتی که اطلاعات بانکی و مدارک خود را تکمیل کنند می‌توانند وام را دریافت کنند.

براساس این گزارش تاکنون حدود ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان