کد خبر: ۳۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

تغییر حجم مبنا در فرابورس چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

دیروز ۲۴ مرداد اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر حجم مبنا در بازار فرابورس منتشر شد. این ابلاغیه از دوم شهریور ماه اجرایی است و بر این اساس در نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد. تاثیر این تغییر در بازار چه خواهد بود؟
قلم‌نیوز:دیروز ۲۴ مرداد اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر حجم مبنا در بازار فرابورس منتشر شد. این ابلاغیه از دوم شهریور ماه اجرایی است و بر این اساس در نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد.

علی عصاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره تاثیر تغییر حجم مبنا در فرابورس گفت: حجم مبنا از روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد این عدد قبلاً برای تابلوی زرد نارنجی و قرمز بازار پایه به ترتیب ۱۰ میلیارد و ۵ میلیارد دو و نیم میلیارد بوده است.

وی افزود: پایین آوردن حجم مبنا باعث روان شدن معاملات در سهم‌های بازار پایه می‌شود و سهم‌هایی که دارای صف فروش سنگین هستند با توجه به این قانون می‌توانند زودتر جمع آوری شوند.عصاری در این باره می‌گوید: به نظر می رسد هدف از این قانون بازگشت تعادل به سهم‌های کوچک بازار پایه و به تبع آن به تعادل رسیدن کل بازار باشد.

این تغییر در حالی قرار است از هفته آینده اجرایی شود که شاخص کل فرابورس در یک ماه گذشته روندی صعودی داشته و توانسته رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت برساند.

منبع: تجارت‌نیوز

نظرات بینندگان