کد خبر: ۳۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

لطفاً واکسن فایزر تولید آلمان را وارد کنید!

میزان بالای مرگ‌ومیر، ظرفیت پر بیمارستان‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هر روز وضع بدتری را در کشور به بار آورده و ایران را به «فاجعه» بالاترین مرگ‌های کرونایی در جهان (به نسبت جمعیت کشورها) رسانده است.
سجاد صداقت: میزان بالای مرگ‌ومیر، ظرفیت پر بیمارستان‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هر روز وضع بدتری را در کشور به بار آورده و ایران را به «فاجعه» بالاترین مرگ‌های کرونایی در جهان (به نسبت جمعیت کشورها) رسانده است.

کارایی واکسن سینوفارم که در فرایند واکسیناسیون در ایران یکی از پرتکرارترین واکسن‌هاست، بر اساس گزارش تازه یورونیوز، در مرحله سوم آزمایش بالینی که در ۱۰ کشور انجام شده به ۷۹ درصد رسیده است.

سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که چرا مسئولان ایران به دنبال واکسنی با کارایی بالاتر، که از قضا در آمریکا هم تولید نمی‌شود، نمی‌روند؟

اگر حرف سخنگوی سازمان غذا و دارو را حجت بگیریم، احتمالاً مسئولان امر باید برای خرید واکسن فایزر/بیونتک تولیدشده در آلمان زودتر دست‌به‌کار شوند. واکسنی که کارایی ۹۵ درصدی آن حتی درباره سویه دلتا شاید اندکی امید را دوباره در جامعه زنده کند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته که منعی برای‌ ورود واکسن‌های بیون‌تک-فایزر و مدرنا و ... وجود نداشته و ندارد فقط نباید در آمریکا و بریتانیا تولید شده باشند؛ همانگونه که در مورد آسترازنیکا انجام ‌شده.

منبع: اعتمادآنلاین
نظرات بینندگان