کد خبر: ۳۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
واکسن‌های اهدایی سر از بازار آزاد درآورد؟

واکسن کرونا با مهر دانشگاه علوم پزشکی ۵.۵ میلیون!

خرید واکسن کرونا از بازار آزاد راحت شده است. فرقی ندارد برای یک نفر واکسن بخواهید یا برای ۳۰۰ نفر. واکسن هست. برخی واکسن با مهر دانشگاه علوم پزشکی تزریق کرده‌اند و کارت واکسن گرفته‌اند و برخی دیگر نه.
قلم‌نیوز:اما سوالی که وجود دارد این است که این همه واکسن از کجا وارد بازار سیاه شده؟ اینها واکسن‌های اهدایی به ایران است یا واکسن‌های وارداتی بخش خصوصی؟

می‌گوید:«واکسن آسترازنکا را ۵٫۵ میلیون تومان خریدم. آن هم با کارت واکسن و مهر دانشگاه علوم پزشکی!» این تنها روایت یکی از خریداران واکسن آسترازنکا در روزهای اخیر است.

خرید واکسن از بازار آزاد راحت است. چه یک عدد بخواهید و چه ۳۰۰ عدد. فقط قیمت کمی فرق می‌کند. یکی از فروشندگان می‌گوید قیمت هر دز ۵٫۵ تا ۶ میلیون تومان است. بستگی دارد چند عدد واکسن بخواهید. مثلا اگر برای ۵۰ نفر واکسن بخواهید، برای هر دز واکسن تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی می‌دهم اما اگر یک عدد بخواهید قیمت ۶ میلیون تومان است. مقطوع!

شماره فروشندگان واکسن کرونا حالا دست به دست می‌شود. چه بین افراد و چه بین شرکت‌هایی که می‌خواهند تعدادی از کارکنان خود را واکسینه کنند.

آسترازنکا ۵.۵، فایزر ۲۲ میلیون!

یکی از شرکت‌های بازار سرمایه که از فروشنده‌های غیررسمی برای پرسنل خود واکسن خریده، به تجارت‌نیوز می‌گوید: «برای پرسنل و همسرانشان که مجموعا ۳۰۰ نفر هستند، واکسن استرازنکا خریدیم به قیمت هر دز ۵٫۵ میلیون تومان. البته به ما تخفیف داد چون تعدادمان زیاد بود.»این خریدار واکسن کرونا در ادامه می‌گوید: «تاریخ انقضای واکسن‌هایی که ما خریدیم حدود ۱۰ روز دیگر بود.

این شرکت فروشنده به ما نه کارت واکسن داد و نه هیچ برگه‌ای که نشان دهد واکسن دریافت کرده‌ایم. چند نفر از همکاران نیز از این شرکت واکسن فایزر خریدند؛ هر دز ۹۰۰ دلار!» یعنی ۲۲ میلیون تومان.

به نظر می‌رسد فروشنده هم مطمئن نیست که بار دیگر واکسن استرازنکا به دستش برسد. زیرا مسئول این شرکت می‌گوید: «از همه پرسنل تعهدنامه‌ گرفتیم چون ممکن است نتوانیم دز دوم را تهیه کنیم. حتی اگر تزریق این واکسن برای آنها مشکلی درست کرد ما در قبال آن مسئولیتی نداریم و به تصمیم خودشان این واکسن را تزریق می‌کنند.»

اما برخی دیگر از کسانی که واکسن آسترازنکا زده‌اند هم کارت واکسن دارند و هم مهر دانشگاه علوم پزشکی روی کارت آنهاست.

یکی از این خریداران می‌گوید با قیمت ۵٫۵ میلیون تومان واکسن آسترازنکا خریده است. نکته اما اینجاست که فروشنده به آنها کارت واکسن داده و این کارت مهر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دارد!

منبع:تجارت‌نیوز


نظرات بینندگان