کد خبر: ۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

۲۰نماینده مجلس خواستار لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت شدند

تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس خواستار لغو رسیدگی به طرح صیانت از "حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی" بر اساس اصل ۸۵ شدند.
قلم‌نیوز:تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس خواستار لغو رسیدگی به طرح صیانت از "حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی" بر اساس اصل ۸۵ شدند.
 
این نمایندگان امروز( یکشنبه ) در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس نوشتند: با توجه به ابهامات متعدد در این طرح و همچنین آغاز ریاست جمهوری آقای رئیسی و مخصوصا با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس یا حضور نداشتند یا رای مخالف دادند و این مصوبه مهم فقط با ۱۲۱ رای به تصویب رسید، بهتر است طرح مذکور در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی به آن به روال عادی باز گردد.

طرح صیانت از فضای مجازی در صورت اجرا باعث محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیامرسان‌های پرطرفدار مانند اینستاگرام و واتس‌اپ خواهد شد.

طرح صیانت مجلس که به محدودترشدن اینترنت و فضای مجازی در ایران می‌انجامد، بنابر اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون فرهنگی فرستاده‌شده تا بدون طرح و بررسی در مجلس، آن رابه‌شکل آزمایشی تصویب کند  و به شورای‌نگهبان بفرستد- این طرح و شیوه رسیدگی بدان در مجلس انتقادهای بسیاری برانگیخته.
نظرات بینندگان