کد خبر: ۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

بازگشت رنگ سبز به تابلو معاملات بورس

شاخص بورس امروز کار خود را با گام‌های کوتاه در مسیر صعودی آغاز کرده. تعداد زیادی از نماد‌ها متوقف هستند و عملا بورس با دو سوم توان در حال فعالیت است.
قلم‌نیوز:بعد گذشت ۳۰ دقیقه از شروع معاملات، شاخص کل رشد چهار هزار و ۸۰۰ واحدی را پشت سر گذاشته و در محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد قرار دارد. تا اینجای کار شاخص کل ۳۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۳۶ صدم درصد رشد کرده‌اند.

موردی که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک و بزرگ همگام و پابه‌پای هم حرکت می‌کنند. هرچند توقف تعداد زیادی از نماد‌های شاخص‌ساز در این مورد بی‌تاثیر نیست. در ابتدای معاملات امروز فارس، تاپیکو، شستا، پارسان، رمپنا و کرماشا بیشترین تاثیر مثبت و وسگلستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند. 

بازگشت رنگ سبز به تابلو معاملات بورس

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۲۶۵ نماد در بازار بورس تهران معامله شده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نماد صعودی هستند و ۱۰۱ نماد روند نزولی در پیش گرفته‌اند. همچنین در بازار فرابورس از بین ۱۵۷ نماد معامله شده، قیمت سهام ۸۸ نماد افزایش پیدا کرده و ۶۹ نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات بازار آمده‌اند.

نقشه بازار لباس سبز رو دوباره به تن کرده و در ابتدای معاملات امروز اغلب نمادها روند صعودی داشند. هرچند تعداد زیادی از آنها به کلی روی نقشه دیده نمی‌شوند چراکه برای برگزاری مجمع عمومی متوقف شده‌اند. از جمله مهمترینشان می‌توان به نمادهای پالایشگاهی، لیدرهای بانکی و خودرو اشاره کرد.

امروز محصولات شیمیایی بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در این گروه تاپیکو، فارس، نوری، پارسان، پترول و شپدیس روند صعودی دارند و تنها چند نماد مثل پاکشو، ساینا و وپترو قرمزپوش هستند. اغلب صندوق‌های ETF در نزدیکی قیمت روز قبل معامله می‌شوند و پالایش و دارا یکم هم از این قاعده مستثنی نیستند.

در گروه دارویی‌ها اغلب نمادهای بزرگ سبزپوش هستند و برکت هم حدود یک درصد افزایش قیمت دارد. خبری از هجوم خریداران به نمادهای سیمانی نیست و معاملات این گروه با آرامش بیشتری انجام می‌شود ولی همچنان سبزوا، سقاین و سکرد صف خرید دارند و افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

صف خرید سنگین دیروز دی امروز به رشد یک درصدی تبدیل شده و در غیاب نمادهای بزرگ، گروه بانک رونق چندانی ندارد. امروز اغلب گروه‌ها روند صعودی دارند و تنها می‌توان از تولید محصولات کامپیوتری به عنوان گروه قرمزرنگ بورس نام برد. بهترین شرایط هم نصیب گروه مواد غذایی، رایانه و اطلاعات و ارتباطات شده است.
نظرات بینندگان