کد خبر: ۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

اتاق نشیمن‌تان بزرگ می‌شود، اگر...

امروزه اتاق نشیمن‌ها، نقطه مرکزی و چند کاربردی خانه تلقی می‌شوند. از تماشای تلویزیون گرفته تا استراحت، صرف غذا، نشستن با اعضای خانواده و حتی بازی‌های کامپیوتری. البته باید قیمت بالا و سرسام‌آور مسکن را نیز در نظر گرفت.


مدآنلاین:‌ امروزه اتاق نشیمن‌ها، نقطه مرکزی و چند کاربردی خانه تلقی می‌شوند. از تماشای تلویزیون گرفته تا استراحت، صرف غذا، نشستن با اعضای خانواده و حتی بازی‌های کامپیوتری. البته باید قیمت بالا و سرسام‌آور مسکن را نیز در نظر گرفت تا داشتن اتاق‌های نشیمن کوچک چندان عجیب به نظر نرسد. درست است که ابعاد اتاق‌های نشیمن معاصر بسیار کوچک به نظر می‌رسند اما با اندکی خلاقیت، می‌توان نمایی  بزرگ در فضای اتاق ایجاد کرد. فقط کافیست به چند رهنمود مدآنلاین در این خصوص توجه کنید.

انتخاب زمینه رنگی مناسب برای اتاق نشیمن، مهم‌ترین وظیفه شماست. برخی از افراد رنگ‌های تیره را برای دیوارهای اتاق نشیمن ترجیح می‌دهند اما این ایده کاملا نادرست است و باعث کوچک‌نمایی بیش از حد فضای اتاق خواهد شد. بهتر است حتی‌الامکان در و دیوارهای اتاق‌تان را با رنگ‌های روشن و ملایم بپوشانید. مدآنلاین رنگ‌های بژ، لیمویی، آبی روشن با رگه‌های سفید و نیز یاسی کم رنگ را به شما پیشنهاد می‌کند.

مبلمان بزرگ با کوسن‌های بزرگ نیز از جمله اشتباهات رایج در سبک دکوراسیون اتاق نشیمن است. بهتر است از مبلمان کوچک، تعداد میز و صندلی محدود و کوسن‌های کم‌جاگیر استفاده کنید.

قانون کلی این است: هرچقدر کف اتاق بیشتر با فرش و قالیچه پوشیده شود، فضای اتاق کوچکتر به نظر می‌رسد. تا می‌توانید از قالیچه‌های کوچکتر و مبلمانی با پایه‌های باریک استفاده کنید. در این میان، بهتر است به جای مبلمان با پایه‌های چوبی از مبلمان با پایه فلزی استفاده کنید.

پرده‌های تیره و ضخیم با اینکه گرمای تابستان را در روزهای گرم کاهش می‌دهند، اما گزینه مناسبی برای تزئین اتاق نشیمن نیستند. بهتر است تا آنجا که می‌توانید پرده‌های روشن انتخاب کنید یا اینکه پرده‌های تیره را کنار بزنید تا روشنایی بیشتری وارد اتاق نشیمن شود.

تنها چیزی که چشم میهمانان را در بدو ورود به اتاق نشیمن می‌گیرد، طراحی و سبک چیدمان اتاق است. برای بزرگتر جلوه نمودن اتاق بهتر است از تابلوهای نقاشی با طرح ظریف و آینه‌های دیواری کوچک استفاده کنید.

آخرین ایده برای بزرگتر جلوه دادن اتاق نشیمن، استفاده از بافت‌های روشنایی است. بهتر است از تعداد پنجره‌های بیشتری در اتاق خود بهره ببرید. در این میان آباژوهای گوشه اتاق هم می‌توانند روشنایی ملموسی در فضا ایجاد کنند.

مترجم

نظرات بینندگان