کد خبر: ۳۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

واکنش آمریکا به سخنان رئیسی

سخنگوی کاخ سفید به اظهارات امروز ابراهیم رئیسی در نشست خبری واکنش نشان داد.
قلم‌نیوزجن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به کنفرانس مطبوعاتی امروز حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران گفت: «آمریکا با ایران هیچ رابطه‌ دیپلماتیکی ندارد و قرار هم نیست به زودی رابطه‌ای داشته باشد یا مثلا سران دو کشور با هم دیدار کنند.» 

جن ساکی اضافه کرد:  "بنابراین خیلی مشخص نیست چیزی در این زمینه تغییر کرده باشد."

او در ادامه درباره مذاکرات وین افزود: «هنوز زمان دور هفتم مذاکرات وین اعلام نشده و ما به دنبال آن هستیم که ببینیم چه پیش خواهد آمد.» 

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: "ما مذاکرات وین را پیش خواهیم برد؛ چرا که این به نفع ما و امنیت ملی مان خواهد بود."

«ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب کشورمان امروز در نخستین نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که حاضر به ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا نیست.

رئیسی امروز از آمریکا خواست به برجام بازگردد، به تعهداتش عمل کند و تمام تحریم‌ها علیه ایران را لغو نماید. او همچنین به اروپا توصیه کرد تحت فشار آمریکا قرار نگیرد و به تعهداتش در برجام عمل نماید.

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده و دیپلمات‌ها امیدوارند این توافق که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، ظرف هفته‌های آینده فعال شود.

دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور اروپایی امروز (دوشنبه) آخرین وضعیت مذاکرات درباره احیای برجام را با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری ایران بررسی کردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست وزرا که در لوگزامبورگ برگزار شد، گفت: «دیپلمات‌ها در پایتخت اتریش سرگرم گفت‌وگو درباره احیای برجام هستند. او با تاکید بر اهمیت اجرای کامل این توافق ابراز امیدواری کرد که انتخابات ایران و تغییر ریاست جمهوری تاثیری بر مذاکرات وین نگذارد.»

نظرات بینندگان