کد خبر: ۳۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

همتی برکنار شد

براساس گزارش رسانه‌ها عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری برکنار شده و حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به ریاست بانک مرکزی منصوب شده است.
قلم‌نیوز:صبح امروز نیز جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست روحانی برگزار شد و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که از اعضای این ستاد می‌باشد، حضور نداشت.

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی که نامزد ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شده، دیشب در کلاپ هاوس اعلام کرد که حسن روحانی به او گفته «اگر در انتخابات بمانی، نمی‎توانی رئیس بانک‎ مرکزی باشی».

همچنین صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست روحانی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و نامزد ریاست‌جمهور،ی که از اعضای این ستاد است، حاضر نبوده و اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی و از گزینه‌های جانشینی همتی به‌جای او حضور داشتند.

البته حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این خبر گفت: این موضوع چند روز قبل مطرح شد، ولی اینجانب به دلیل عدم آمادگی، پیشنهاد ریاست بانک مرکزی را نپذیرفتم؛ بنابراین تمامی اخبار در این زمینه فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.


نظرات بینندگان