کد خبر: ۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

سیگنال‌های مهم بورسی برای سهامداران

در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص کل بازهم نزولی شد و صف‌های فروش نماد‌های شاخص‌ساز همچنان به قوت خود باقی ماند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
قلم‌نیوز:دیروز هم بازار سرمایه سهامداران را ناامید کرد و عمده نماد‌ها بی‌توجه به سیگنال‌های توافق‌های برجام و کاهش نرخ دلار در صف فروش قفل شدند و در نهایت شاخص کل با ۱۳ هزار واحد منفی در مرز یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد قرار گرفت.

_ رهبر انقلاب: سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. سیاست خارجه در مسئولین عالی رتبه کشور تعیین می‌شود.

_ جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آزادسازی خودرو باید در فضای رقابتی انجام شود.

_ وزیر نیرو اعلام کرد، بخشی از بدهی عراق به ایران پرداخت می‌شود.

_ به گفته نائب رئیس انجمن مس ایران قیمت جهانی مس به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسیده و به نظر می‌رسد این نرخ تا پایان ۲۰۲۱ تا ۱۱ هزار دلار در هر تن خواهد رسید. خبری که می‌تواند سیگنالی مهم برای سهامداران نماد‌های فلزی باشد.

_ قیمت طلا و سکه دیروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان رسید.

_ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با مصوبه جدید دولت استخراج‌کنندگان رمزارز می‌توانند رمزارز‌های تولید شده خود را به صرافی‌های مجاز عرضه کنند.

_سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که طرح شهید سلیمانی متوقف نشده است، گفت: از مهر سال جاری واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز می‌شود.

_ گفته می‌شود جلسه سران قوا با موضوع بازار سرمایه فردا ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

_ مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، دیپلمات‌های ما در هفته‌های آتی برای بازگشت دوجانبه به برجام تلاش خواهند کرد.

_ معاون حقوی و فنی مالیاتی وزارت اقتصاد اعلام کرد، نرخ سود بیشتر از رقم اعلام شده مشمول هزینه قابل قبول مالیاتی نمی‌شود.
نظرات بینندگان