کد خبر: ۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

بورس سبز شد

شاخص بورس بالاخره سبزپوش شد، البته نه با همراهی شرکت‌های کوچک. با گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات با اینکه شاخص هم‌وزن بدون تغییر سر جایش ایستاده، اما شاخص کل ۴۳ صدم درصد افزایش پیدا کرده است.
قلم‌نیوز:تا اینجای کار شاخص کل با رشد پنج هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسیده و به مرز ۱.۲ میلیون واحدی نزدیک شده است. عمده رشد شاخص امروز بر دوش نماد‌های فملی، فولاد، شستا، شپنا، شتران، فخوز و خودرو است و به طور کلی فلزات اساسی و محصولات شیمیایی سبزترین گروه‌های بازار به حساب می‌آیند.

رنگ سبز برای گروه‌های فلزی و شیمیایی

در ساعات ابتدایی معاملات بورس، حدود یک سوم نماد‌های بازار سرمایه رنگ سبز به خود گرفته‌اند. تا جایی که از بین ۲۱۳ نماد بورسی معامله شده در اولین ساعات، شاهد افزایش قمیت سهام در ۶۸ نماد و کاهش آن در ۱۴۵ نماد هستیم. در بازار فرابورس هم از بین ۱۰۲ نماد معامله شده، تا اینجای کار روند ۲۷ نماد صعودی است و ۷۵ نماد دیگر در مسیر نزولی گام برمی‌دارند.

اینطور که نقشه بازار نشان می‌دهد، بعید به نظر می‌رسد روند صعودی ابتدای معاملات امروز پابرجا باقی بماند و احتمالا معاملات پرنوسانی را شاهد باشیم.

چراکه بعد از صندوق‌های ETF، دو گروه خودرو و فرآورده‌های نفتی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در گروه خودرو بالا رفتن حجم معاملات باعث جمع‌آوری صف‌های فروش شده اما فشار آنچنان بالاست که همچنان اغلب نمادهای خودرویی قرمزپوش هستند و خودرو نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود.

شرایط مشابهی را در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد هستیم. جمع‌آوری صف‌های فروش باعث شده قیمت سهام شپنا، شتران و شبندر به نزدیکی قیمت پایانی روز گذشته برگردد اما خبری از رشد نیست. فلزات اساسی سبزترین گروه بازار امروز است. فولاد، فملی، کاوه، فخوز، فجر و حتی ذوب امروز لباس سبز به تن کرده و با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری عموما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود اما رشد خفیفی در قیمت سهام چند نماد از جمله وبملت مشاهده می‌شود. برکت امروز تنها نماد سبز گروه دارویی است.

استخراج کانه‌های فلزی با کاهش قیمت سهام کگهر، ومعادن و کروی رنگ قرمز به خود گرفته و در طرف مقابل اغلب نمادهای گروه محصولات شیمیایی در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

شگویا، پترول، فارس، قرن، شپدیس، شلرد و تاپیکو از جمله نمادهایی هستند که با افزایش قیمت سهام به استقبال مشتریانشان آمده‌اند. دیگر گروه‌ها چندان حال خوشی ندارند. کوچکترها همچنان به مسیر نزولی خود ادامه می‌دهند و در روند افزایش قیمت سهام شرکت‌های بزرگ همراهی نمی‌کنند.

متبع: فرارو

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان