کد خبر: ۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

بورس در اولین روز هفته قرمزپوش شد

شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته، امروز هم تا نیمه ساعات معاملات چهار هزار و ۲۰۰ واحد عقب نشینی کرده و تنها دو هزار واحد با مرز کانال ۱.۲ میلیونی فاصله دارد.
قلم‌نیوز:امروز چند نماد شاخص‌ساز در واکنش به نزدیک شدن به این مرز، شاهد جمع‌اوری صف‌های فروش هستند و برای همین بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاهد افزایش نسبی شاخص کل بودیم. با این وجود تا نیمه معاملات تنها نماد فملی در بین شاخص‌ساز‌ها روی شاخص کل تاثیر مثبت گذاشته و دیگران از جمله شستا، فارس، خودرو، وغدیر، فولاد و وپارس باعث کاهش شاخص کل بورس تهران شده‌اند. تا اینجای کار شاخص کل ۳۶ صدم و شاخص هم‌وزن ۲۹ صدم درصد کاهش داشتند که نشان از همراهی شرکت‌های کوچک و بزرگ در روند نزولی بورس دارد.

بورس در اولین روز هفته قرمزپوش شد

به گزارش فرارو، تا نیمه ساعات معاملات امروز تنها ۱۸ نماد بورس روند صعودی دارند. از بین ۲۹۱ نماد معامله شده در بازار بورس تهران حدود ۲۷۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و با رنگ قرمز به تابلو بازار آمده‌اند. در بین نماد‌های فرابورسی هم شرایط به همین شکل است. تا نیمه معاملات حدود ۱۷۱ نماد در فرابورس معامله شده‌اند که از این تعداد ۲۵ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند و ۱۴۶ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

بررسی نقشه بازار در نیمه معاملات امروز نشان می‌دهد همچنان رنگ قرمز حرف اول و آخر را در تالار بورس می‌زند. امروز هم در میان انبوه صف‌های فروش تنها چند نماد سبزرنگ به چشم می‌خورند و تنها هنر نماد‌های شاخص‌ساز این بوده که جلوی تشکیل صف فروش را بگیرند. در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF شاهد کاهش یک تا دو درصدی ارزش واحد‌های پالایش و دارا یکم هستیم. دیگر صندوق‌های ETF سهامی هم عموما در حدود یک درصد عقب‌نشینی کرده‌اند.
 
به گزارش فرارو، در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری وتجارت و وبملت جلوی تشکیل صف فروش را گرفته، اما با این حال ۱.۵ درصد کاهش قیمت دارند. دیگر نماد‌های بانکی از جمله وبصادر، وپارس، ونوین و وسینا و ... با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند. امروز فملی از معدود نماد‌های شاخص‌ساز سبزرنگ و ۱.۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده. فولاد، فخوز و کاوه موفق به جمع‌آوری صف فروش شده‌اند، اما همچنان قرمزپوش هستند. گروه دارویی‌ها با حجم معاملات بالا در نماد برکت به گروهی سراسر قرمزرنگ تبدیل شده که اغلب نماد‌های آن صف فروش دارند. در بین محصولات شیمایی پاکشو تنها نماد سبز به حساب می‌آِد. خودرویی‌ها، هولدینگ‌ها، هتل و رستوران، فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات غذایی، سرمایه‌گذاری‌ها و نیروگاه‌ها از جمله گروه‌های سراسر قرمززنگ بازار امروز هستند. همچنین از معدود نماد‌های صعودی بازار می‌توان به ورازی، سراب و افق اشاره کرد.
نظرات بینندگان