تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
شاید آنگونه که نامهای کارول شلبی و انزو فراری را به یاد میآورید نتوانید نام فرانک کوریتس را به خاطر بیاورید. ولی آین شخص به علت تلاشهای بسیاری که در راه تولید خودروهای مسابقهای انجام داده است سزاوار این است که گهگاهی به یادآورده شود. درمیان آخرین و بهترین پلتفرمهایی که فرانک کورتیس ساخته بود مدلهای 500kk و 500Sx بودند.
در سال 1995 بعد یک دوره طولانی کار برای ساخت خودروهای کوچک مسابقهای کورتیس تمرکزش را بر روی ساخت 500kk گذاشت و تصمیم گرفت خودرویی بسازد که سریعتر از دیگر خودروها باشد.
شاسی این خودرو لولهای بود و سیستم تعلیق عقب نیز به فنر لول مجهز بود. بدنه توسط جک ساتون در کالیفرنیا طراحی شد و به صورت کامل از جنس آلومنیوم ساخته شد. این خودرو برای زمان خود محصولی منحصر بفرد بود.
سه موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده بود و مشتریان بنا به سلیقه خود میتوانستند خودروی خود را با موتور فورد، کرایسلر و یا کادیلاک تحویل بگیرند. هر سه این موتورها به شکل و عملکرد این خودرو میآمدند.
در مجموع 60 دستگاه از این خودرو تولید شد، ولی با تولید رودستر 500S بود که این پلتفرم توانست از تمام قابلیتهای خود استفاده کند.
کورتیس تنها توانست 12 دستگاه خودروی 500sx تولید کند. این خودرو بسیار مناسب پیست مسابقه بود. این خودرو در آن زمان بدون موتور 6 هزار دلار قیمت داشت ولی اگر امروز بخواهید یکی از آنها را بخرید حداقل باید 600 هزار دلار بابت آن بپردازید.