کد خبر: ۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

کورتیس 500؛ خودرویی که ارزش یادآوری دارد

شاید آنگونه که نام‎های کارول شلبی و انزو فراری را به یاد می‎آورید نتوانید نام فرانک کوریتس را به خاطر بیاورید.

 

 شاید آنگونه که نام‎های کارول شلبی و انزو فراری را به یاد می‎آورید نتوانید نام فرانک کوریتس را به خاطر بیاورید. ولی آین شخص به علت تلاش‎های بسیاری که در راه تولید خودروهای مسابقه‎ای انجام داده است سزاوار این است که گه‎گاهی به یادآورده شود. درمیان آخرین و بهترین پلتفرم‎هایی که فرانک کورتیس ساخته بود مدل‎های 500kk و 500Sx بودند.
 در سال 1995 بعد یک دوره طولانی کار برای ساخت خودروهای کوچک مسابقه‎ای کورتیس تمرکزش را بر روی ساخت 500kk گذاشت و تصمیم گرفت خودرویی بسازد که سریع‌تر از دیگر خودروها باشد.

شاسی این خودرو لوله‎ای بود و سیستم تعلیق عقب نیز به فنر لول مجهز بود. بدنه توسط جک ساتون در کالیفرنیا طراحی شد و به صورت کامل از جنس آلومنیوم ساخته شد. این خودرو برای زمان خود محصولی منحصر بفرد بود. 
سه موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده بود و مشتریان بنا به سلیقه خود می‎توانستند خودروی خود را با موتور فورد، کرایسلر و یا کادیلاک تحویل بگیرند. هر سه این موتورها به شکل و عملکرد این خودرو می‌آمدند.

در مجموع 60 دستگاه از این خودرو تولید شد، ولی با تولید رودستر 500S بود که این پلتفرم توانست از تمام قابلیت‎های خود استفاده کند.
کورتیس تنها توانست 12 دستگاه خودروی 500sx تولید کند. این خودرو بسیار مناسب پیست مسابقه بود. این خودرو در آن زمان بدون موتور 6 هزار دلار قیمت داشت ولی اگر امروز بخواهید یکی از آنها را بخرید حداقل باید 600 هزار دلار بابت آن بپردازید.

 

نظرات بینندگان