کد خبر: ۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰

شروع قرمزرنگ بورس در سال ۱۴۰۰

بورس در اولین دقایق از سال ۱۴۰۰ روند نزولی به خود گرفته و شاهد تشکیل صف فروش در اغلب نماد‌های شاخص‌ساز هستیم. اینطور که پیداست بورس امسال حداقل در ساعات اولیه بازار امروز شروع خوبی ندارد و برخلاف تصور خیلی از فعالان، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
قلم‌نیوز:شرایط به شکلی پیش رفته که بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات بورس در اولین روز کاری سال، شاخص کل بورس تهران با کاهش سه هزار و ۲۰۰ واحدی روبرو شده و در آستانه خروج از کانال ۱.۳ میلیون واحدی قرار گرفته است. تا اینجای کار شاخص هم‌وزن همچنان روند صعودی دارد و در حد هشت صدم درصد افزایش پیدا کرده است. در این ساعات نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، شبندر و خودرو بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل گذاشته‌اند و در طرف مقابل نماد‌های رمپنا و شتران با تاثیر مثبت در پی افزایش شاخص کل هستند.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه هفتم فروردین‌ماه به عنوان اولین روز کاری سال ۱۴۰۰، معاملات سهام طوری پیش رفته که شاهد روند نزولی ۲۲۰ نماد در بین ۲۹۵ نماد معامله شده در بورس هستیم و تنها ۷۵ نماد بورسی با رنگ سبز به تابلو آمده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از مجموع ۱۹۳ معامله شده، ۱۲۸ نماد قرمزرنگ هستند و ۶۵ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند.  

نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز عموما قرمز رنگ است. گروه پالایشگاه‌ها در افت و خیز قیمت نفت برنت، بیشترین آمار معاملات راه به خود اختصاص داده هرچند روند نمادهای این گروه قابت نیست. شپنا و شبندر در ابتدای معاملات با صف فروش به استقبال سال جدید آمده‌اند اما شتران افزایش چهار درصدی را تجربه می‌کند.

در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF شاهد کاهش قیمت واحدهای دارا یکم و پالایش هستیم. دیگر صندوق‌های سهامی با نوسانات ناچیزی کار خود را شروع کرده‌اند و برخی قرمز و برخی سبز تیره هستند. در بین محصولات شیمیایی نمادهای پترول، شپارس، کلر، شپترو و چند نماد دیگر با رنگ سبز به تابلو بورس آمده‌اند اما با وجود صف فروش بوعلی، فارس و زاگرس همچنان کلیت این گروه قرمزرنگ است.

در بین فلزات اساسی هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم، فباهنر، فرزین و فجر از معدود نمادهای سبزرنگ فلزی به حساب می‌آیند و اغلب نمادها از جمله فملی، کاوه، ذوب، فاسمین و ... با رنگ قرمز کار خود را آغاز کرده‌اند. فولاد در دقایق ابتدایی معاملات نزدیک به قیمت روز کاری گذشته قرار دارد. هرچه به سمت راست نقشه بازار و جایی که گروه‌های کوچک قرار دارند می‌رویم، رنگ سبز بیشتر می‌شود.

خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل، سیمانی‌ها، استخراج زغالسنگ، بیمه‌ها، قند و شکر، مخابرات، هتل و رستوران از جمله گروه‌هایی هستند که با وجود کاهش شاخص کل، روند صعودی دارند و عمدتا با رنگ سبز روی نقشه خودنمایی می‌کنند.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان