کد خبر: ۳۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ۹۹

تقابل نزدیک نمادهای سبز و قرمز

شاخص بورس صبح امروز کار خود را با روند صعودی آغاز کرد تا در آخرین روز کاری سال لباس سبز بپوشد. بعد گذشته ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات امروز، شاهد جهش ۱۷ هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی هستیم.
قلم‌نیوز: تا اینجای کار شاخص کل ۱.۳۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۲۶ صدم درصد رشده کرده‌اند و مقایسه آن‌ها نشان از برتری شرکت‌های بزرگ دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به فولاد، فارس، فملی، شتران، شپنا، اخابر و وبصادر اشاره کرد که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته‌اند. 

در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارنشه ۲۷ اسفندماه، ازمجموع ۳۰۹ نماد بورسی معامله شده شاهد تشکیل روند صعودی برای ۱۶۶ نماد هستیم و حدود ۱۴۳ نماد با کاهش ارزش سهام مواجه شده‌اند.

همچنین در بین ۲۱۷ نماد فرابورسی، ۱۳۵ نماد سبزرنگ هستند و ۸۲ نماد با رنگ قرمز به بازار آمده‌اند. موردی که نشان می‌دهد روز به روز سهم نماد‌های قرمزرنگ از تابلو بورس کمتر می‌شود، اما همچنان آن‌ها اکثریبت را از نظر تعداد در اختیار دارند.

 نقشه بازار امروز هم سبزرنگ است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثل همیشه پرتقاضا ظاهر شده‌اند اما در بین آنها دارا یکم و پالایش چندان شرایط مساعدی ندارند. دارا یکم نزدیک به قیمت روز گذشته و پالایش حدود یک درصد پایین‌تر در حال معامله است. در عوض دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شرایط خوبی را تجربه می‌کنند.

فلزات اساسی امروز عموما سبزرنگ هستند. فولاد بعد از بازگشایی روز گذشته در حال حاضر حدود چهار درصد گران‌تر معامله می‌شود.

فملی دو درصد رشد کرده و ذوب سه درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کند. کاوه امروز نزولی و فخوز ثابت سر جایش ایستاده است. فرزین و فباهنر از جمله نمادهای فلزی دارای صف خرید در ابتدای معاملات امروز است.

محصولات شیمیایی رفتاری آرامتر از روز گذشته از خود نشان می‌دهند و شاهد رنگ‌های تیره‌تر و بعضا قرمز در این گروه هستیم.

فارس، زاگرس، قرن، شلرد، شیران، شپاکسا و شپترو به آرامی در مدار صعودی حرکت می‌کنند، آریا، تاپیکو و بوعلی نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و پترول و شگویا در آستانه صف خرید هستند.

نمادهای بزرگ بانکی به روند صعودی خود ادامه می‌دهند. وبصادر چهار درصد و وبملت و وتجارت دو درصد رشد کرده‌اند. در بین فرآورده‌های نفتی، شبندر و شبریز نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند، شپنا دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده و شتران صف خرید دارد.

دیگر گروه‌های بازار سرمایه عمد تا قرمزرنگ هستند که از جمله آنها می‌توان به خودرویی‌ها، دارویی‌ها،  استخراج کانه‌های فلزی، محصولات غذایی، حمل و نقل و لیزینگ‌ها اشاره کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان