کد خبر: ۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
حزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۹۹

بازار سرمایه همچنان در دست نماد‌های قرمز است

شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی روز گذشته، امروز هم کار خود را با جهش هشت هزار واحدی در ابتدای معاملات آغاز کرد. در لحظه نگارش این متن اغلب نماد‌های شاخص‌ساز با افزایش قیمت سهام روبرو شده و با رنگ سبز به نقشه بازار آمده‌اند.
قلم‌نیوز: هرچند، شرکت‌های کوچک همچنان در مدار نزولی قرار دارند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات فشار فروشنده‌ها بیشتر شده و شاهد روند نزولی قیمت سهام در خیلی از نماد‌ها هستیم. تا اینجای کار شاخص کل ۶۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۱۸ صدم درصد رشد کرده‌اند و نماد‌های کچاد، فارس، خودرو، فملی، وبملت، اپال و وتجارت بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند.

در ساعات ابتدایی بازار امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه از مجموع ۳۰۲ نماد بورسی معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۸۴ نماد هستیم و حدود ۱۱۸ نماد روند صعودی دارند.

هرچند امروز سهم نماد‌های سبزرنگ به نسبت روز‌های گذشته بیشتر است، اما همچنان نماد‌های قرمزرنگ اکثریت بازار را در اختیار دارند. در فرابورس هم شرایط به همین شکل است.

از مجموع ۱۸۵ نماد فرابورسی معامله شده در ساعات ابتدایی، ۱۲۴ نماد روند نزولی در پیش گرفته‌اند و شاهد افزایش قیمت سهام در ۶۱ نماد یعنی یک سوم بازار فرابورس هستیم.

نقشه بازار امروز نشان از معاملات نسبتا متعادل در ساعات ابتدایی دارد. طوری که نه صف‌های فروش و نه صف‌های خرید روز نقشه چندان به چشم نمی‌آیند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طبق معمول بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. پالایش با کاهش دو درصدی و دارا یکم به افزایش یک درصدی قیمت به استقبال مشتریانشان آمده‌اند.

دیگر صندوق‌های سهامی هم عموما صعودی هستند. حجم معاملات بالا در صندوق‌های درآمد ثابت می‌توان حاوی نشانه‌هایی برای آینده بازار باشد. امروز لیدر‌های خودرویی بلاخره روی خوش بازار را دیدند.

تا لحظه نگارش این متن خساپا و خودرو حدود سه درصد نسبت به روز گذشته رشد کرده‌اند. هرچند دیگر نماد‌های خودرویی از جمله خزامیا، خپارس و ورنا در این روند همراهی نمی‌کنند. فرآروده‌های نفتی که دیروز رشد قابل قبولی را شاهد بودند امروز رمقی برای افزایش قیمت سهام ندارند. شپنا، شتران و شبریز نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و شبندر درگیر صفف روش شده است.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی اپال برای یک روز دیگر صف خرید دارد و نماد‌های بزرگ مثل کچاد، کگل و کگهر با افزایش قیمت نسبی روبرو شده‌اند. کاما از نماد‌های جنجالی بازار سرمایه در ماه‌های گذشته، امروز با رنگ سبز به نقشه آمده است. نوبتی هم باشد، نوبت رنگ قرمز برای برکت، این نماد پرنوسان گروه مواد دارویی است.

برکت امروز دچار صف فروش شده و خیلی از نماد‌های هم‌گروه را با خود همراه کرده است. در گروه فلزات اساسی فملی و کاوه نزدیک به قیمت روز گذشته و ذوب و فولاد با رشد دو درصدی معامله می‌شوند.

بانک‌ها همچنان رنگ سبز خود را حفظ کرده‌اند و شاهد افزایش حدود سه درصدی قیمت سهام لیدر‌ها یعنی وبملت، وتجارت، وبصادر و وپارس هستیم. شیمیایی‌ها از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند. 

نظرات بینندگان