کد خبر: ۲۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
جزئیات معاملات بورس امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۹

تکرار صف‌های فروش بورس پشت سد دامنه نوسان

بورس برای سومین روز متوالی روند نزولی دارد. دست کم در ابتدای ساعات معاملات اکثریت با نماد‌های قرمزرنگ است و باید خودمان را برای قفل شدن دوباره بازار در صف فروش منفی دو درصدی آماده کنیم.
قلم‌نیوز:بورس برای سومین روز متوالی روند نزولی دارد. دست کم در ابتدای ساعات معاملات اکثریت با نماد‌های قرمزرنگ است و باید خودمان را برای قفل شدن دوباره بازار در صف فروش منفی دو درصدی آماده کنیم.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس شش هزار و ۷۰۰ واحد عقب‌نشینی کرده و کاهش ۵۳ صدم درصدی را پشت سر گذاشته است. عمده این کاهش بر دوش نماد‌های فولاد، شستا، فارس، فملی، شپنا، خودرو و تاپیکو است.

در همین دقایق شاخص هم‌وزن رشد ۱۱ صدم درصدی را تجربه می‌کند که شاید دامنه نوسان نامتقارن را بتوان دلیل این اتفاق دانست. چراکه در شرایط فعلی یک نماد دارای صف خرید اثر سه نماد دارای صف فروش بر شاخص هم‌وزن را خنثی می‌کند. طوری که حتی اگر سه چهارم بازار درگیر صف فروش باشد، همچنان ممکن است شاهد افزایش شاخص هم‌وزن باشیم.

 کاهش قیمت سهام در سه چهارم نماد‌ها

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز، از مجموع ۳۲۰ نماد معامله شده در بازار بورس، ۲۳۹ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و ۸۰ نماد صعودی هستند. موردی که نشان می‌دهد امروز سه چهارم بازار قرمزپوش شده و تنها به خاطر دامنه نوسان محدود شاهد ریزش شاخص کل نیستیم. در بازار فرابورس هم از مجموع ۱۱۹ نماد معامله شده در ساعات اولیه، ۱۴۸ نماد روند نزولی دارند و ۷۱ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

بازار قرمزپوش امروز، استثنائات کمتری دارد و تعداد بیشتری از نمادها به روند نزولی افتاده‌اند. بیشترین آمار معاملات در ساعات اولیه بازار امروز مربوط به گروه دارویی‌های است که در بین آنها برکت، ددام، دابورس و دیران از خجالت سهامدارانشان درآمده و با رشد قیمت شش درصدی شاهد تشکیل صف خرید هستند.

دیگر نمادهای گروه البته چندان وضعیت قابل تعریفی ندارند و در بینشان کلی نماد با صف فروش از جمله درهاور، دکپسول، داوه، دشیمی و پخش به چشم می‌خورند. در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله برای یک روز دیگر شاهد کاهش چهار درصدی قیمت واحدهای دارا یکم و پالایش هستیم.

بقیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی هم رنگ قرمز به تن کرده و اغلب آنها با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی NAV معامله می‌شوند. فلزات اساسی امروز تماما درگیر صف فروش شده و شاهد کاهش دو درصدی قیمت سهام فملی، فولاد، ذوب، فخوز، کاوه و کیمیا هستیم.

در بین این نمادها، فرزین، فنفت، فرآورد و فالوم تنها نمادهای سبزرنگ به حساب می‌آیند. گروه فرآورده‌های نفتی در ابتدای معاملات امروز یکدست صف فروش است. شبندر، شپنا، شتران و شبریز همگی دو درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. محصولات شیمیایی شرایط سختی را تجربه می‌کنند و کل گروه در صف فروش قفل شده.

فرقی نمی‌کند تاپیکو و فارس داشته باشید، یا پترول، شپدیس، آریا، شگویا، پارسان یا نوری؛ در هر صورت سهامداران شیمایی امروز امکان فروش سهام خود را به خاطر تشکیل صف فروش ندارند. خودرو و ساخت قطعات، سیمانی‌ها، هلدینگ‌ها، بانک‌ها و موسسات اعتباری، عرضه برق و گاز، محصولات چوبی و استخراج کانه‌های فلزی از جمله گروه‌های سراسر قرمز بازار امروز هستند.

منبع: فرارو

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان