کد خبر: ۲۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر این که تغییرات آماری مربوط به کرونا باید در تهران جدی تلقی شود، هشدار داد: در استان تهران علائم اپیدمی کرونا به سرعت و پیوسته تغییر می کند.

قلم‌نیوز:علیرضا زالی با اشاره به افزایش شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا طی هفته ای که گذشت اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و نود بیمار در بخش‌های اختصاص یافته به کرونا تحت درمان هستند.

وی از رشد بیش از سه درصدی مبتلایان به  کرونا  طی ۲۴ ساعتی که گذشت در تهران خبر داد و افزود: از ابتدای هفته گذشته تا به امروز تعداد مبتلایان به کرونا  با شیبی ملایم‌ در حال تغییر است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با بیان‌این‌که تعدادمراجعان سرپایی با علامت‌های مشکوک‌ به کووید به بخش‌های بهداشتی نیز با رشد ملایمی رو به افزایش است خاطرنشان کرد: این  تغییرات از  پایداری و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های آتی تهران خبر  می‌دهد.

زالی گفت: همچنان عدد مولد پایه که نشان دهنده شاخص سرایت پذیری و مجموعه انتقال بیماری در تهران است، مماس بر عدد یک قرار دارد. بنابراین تا زمانیکه این عدد بصورت چشمگیر از یک تجاوز نکند می‌توان اعلام کرد تهران از شرایط تقریبا با ثباتی برخوردار  است.

وی  تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که ۸۷ نفر از این افراد تحت درمان در بخش‌های مراقبت‌های  ویژه قرار دارند.

زالی با بیان این‌که  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۶ بیمار  بهبود یافته کرونایی در تهران  از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، گفت: این عدد در مقایسه با روز قبل تفاوت چشمگیری دارد که امیدواریم این موضوع به صورت گذرا باشد، ولی در صورت ادامه دار شدن می‌تواند نشان دهنده اقامت طولانی‌تر مبتلایان باشد که در این صورت نیاز به ارزیابی دقیق تر وجود دارد.

وی گفت: الگوی هفته گذشته کرونا  در تهران نیز مجددا گواه این مهم است که در بازتوزیع بیمارستانی سهم گروه‌های سنی بین صفر تا ۱۰ سال در مقایسه با گروه‌های سنی مشابه در مقایسه با ماههای آبان و آذر در حال تغییر است.

به گفته زالی، کماکان سهم بستری شدگان مبتلایان به کرونا در گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال کاهش چشمگیری را در طول هفته گذشته گزارش می‌دهد ولی کماکان میزان مرگ و میر و میزان بستری به بالای ۷۰ ساله‌ها تعلق دارد. 

وی با بیان این که بر اساس آنالیزهای اپیدمی« تراکم جمعیتی» تاثیر گذارترین مولفه در انتقال و چرخش کرونا است خاطرنشان کرد: کماکان بخش‌هایی از منطقه چهار ، پنج، دو ، ۱۸ و شمال منطقه ۱۵ از نقاطی در تهران هستند که شمار مبتلایان به کرونا بیشتر است و این نقاط از نقاط داغ کرونایی در تهران به حساب می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، نانوایی‌ها را از دیگر نقاط پرخطر کرونایی ذکر کرد و افزود: پاساژها، مراکز خرید، برخی از رستوران‌ها و مراکز حمل و نقل عمومی خصوصا متروها از پر خطرترین‌ نقاط چرخش ویروس کووید ۱۹  تلقی می‌شوند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: