کد خبر: ۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

آویشن؛ گیاهی آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده

آویشن گرانبهاترین گیاه دارویی روی زمین و دارای خواص درمانی بسیار شاخص است این گیاه خواص آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده دارد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس دراردبیل، آویشن گیاهی شگفت انگیز و دارای خواص درمانی منحصر به فرد است این گیاه از خانواده نعناعیان بوده و گونه های مختلف آن در مناطق کوهستانی ایران رویش دارد، شاخ و برگ و گل های خشک شده آن در عطاری ها موجود است.
آویشن دارای طبع گرم بوده و دربرگ های خشک این گیاه پروتئین، چربی، ترکیبات قندی، املاح معدنی، ویتامین های B2 ،B1 و B3 یافت می شود. اسانس آویشن نیز دارای ترکیبات مانند تیمول، کارواکرول، سیمن، ال پینن، بورنئول، تانن، لینالول، اسیداولئانولینک است.
خواص آویشن بسیار فراوان است به طوری که می توان در درمان انواع بیماری تا سلامت و زیبایی پوست و مو از آن بهره برد.
درمان عفونت های عمیق سینه با آویشن 
استفاده از گیاهان دارویی در میان مردم از قدیم جایگاه خاصی داشته به طوری که به ندرت خانه ای فاقد چند نوع گیاه دارویی وجود دارد، با توجه به اینکه آویشن خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده دارد بدون شک در تمامی خانه ها یافت می شود.
این گیاه گرانبها دارای اثر ضدعفونی کنندگی و ضدتشنج و افزایش دهنده ترشح غدد داخلی، ضدباکتری، ضدانگل، خلط آور، ضداسپاسم ، آنتی بیوتیک، ادرار آور، تسکین دهنده سرفه، ترمیم کننده زخم و قابض نیز است.
بخش های هوایی آویشن یک خلط آور آنتی سپتیک، مناسب برای عفونت های عمیق سینه، مناسب برای سیستم گوارشی است. 
روغن آویشن دارای اثر ضدباکتری و قارچ، محرک سیستم ایمنی بدن و مناسب برای سیستم گوارشی و تنفسی می باشد؛ روغن آویشن با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است.
در کتب حکیمان گذشته از جمله محمد زکریای رازی آمده است که آویشن گیاهی نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا بوده و جوشانده این گیاه ...
نظرات بینندگان