کد خبر: ۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
رئیس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت :

آزمون دستیاری تخصصی پزشكی هفته آینده با رقابت 14 هزار نفر برگزار می‌شود

چهل و سومین دوره آزمون تخصصی پزشكی ایران روز نهم اردیبهشت با رقابت 14 هزار و 95 پزشك عمومی در سراسر كشور برگزار می‌شود و تعداد زنان شركت كننده بیش از مردان است.
آزمون دستیاری تخصصی پزشكی هفته آینده با رقابت 14 هزار نفر برگزار می‌شود

محمد حسین پوركاظمی، رئیس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: ثبت نام آزمون دستیاری امسال، از 29 بهمن سال 94 شروع شد و دو بار دیگر یكبار در بهمن و یكبار در اسفند سال گذشته زمان ثبت نام تمدید شد.
وی افزود: از مجموع 14 هزار و 95 نفری كه امسال برای شركت در آزمون دستیاری تخصصی پزشكی ثبت نام كرده‌اند، هفت هزار و 210 نفر زن و شش هزار و 885 نفر مرد هستند.
رئیس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت ادامه داد: طراحی و چاپ سوالات این آزمون را شورای آموزش پزشكی و تخصصی با همكاری حراست وزارت بهداشت در چندین مرحله مختلف و با مكانیزم امنیتی بسیار بالا انجام می‌دهد و مركز سنجش آموزش پزشكی این وزارت بهداشت نیز كار اجرا و برگزاری آزمون، تصحیج پاسخنامه‌ها و اعلام نتایج را به عهده دارد.

**تاثیر معدل دوره پزشكی عمومی برای اولین بار
پوركاظمی گفت: آزمون دستیاری امسال 200 سوال تستی دارد و هر سوال نیز سه نمره دارد. امسال برای اولین بار معدل دوره پزشكی عمومی داوطلبان در صورت تاثیر مثبت، در نمره قبول داوطلبان به میزان پنج درصد تاثیر دارد و نمره آزمون «پری انترنی» داوطلبان نیز در صورت تاثیر مثبت 10 درصد در قبولی آنان موثر است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد قبول شدگان این آزمون و زمان اعلام نتایج نیز گفت: سال گذشته سه هزار و 100 نفر در آزمون دستیاری قبول شدند و امسال نیز كمتر از این میزان نیست اما چون هنوز دانشگاهها ظرفیتهای خود را اعلام نكرده‌اند، آمار دقیق ظرفیت قبولی مشخص نشده است.
پوركاظمی اضافه كرد: نتایج اولیه آزمون و نمره قبولی داوطلبان تیر امسال اعلام می‌شود و همه افرادی كه 150 نفر از 600 را بگیرند می‌توانند انتخاب رشته كنند.
وی گفت: نتایج نهایی آزمون دستیاری نیز شهریور اعلام می‌شود.
چهل و سومین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشكی ایران صبح روز نهم اردیبهشت 95 با رقابت حدود 14 هزار پزشك عمومی برای ورود به رشته های تخصصی برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان