کد خبر: ۲۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
بازار ارز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که بسیاری از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها متقاضی فروش دلارهایشان هستند اما قیمت خرید تفاوتی دو هزار تومانی را با قیمت فروش دارد.
قلم‌نیوز: صرافی‌ ملی در روز گذشته هشت بار قیمت دلار را تغییر داد و از پس کاهش لحظه به لحظه قیمت‌ها بالاخره بازار با نرخ ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برای هر دلار به کار خود پایان داد. با است حال دلار در بازار آزاد خریدار چندانی نداشت و نوسان‌گیران و کسانی که از ترس کاهش بیشتر قیمت ارز، دلارهایشان را می‌فروختند با پیشنهاد قیمت ۲۳ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان روبرو بودند.

بانک مرکزی ساعت ماری صرافی‌های بانکی را تا شش بعدازظهر تمدید کرد تا متقاضیان فروش دلار بتوانند نسبت به این کار اقدام نمایند.

دلار در روزهای اخیر چند سد پی در پی مقاومتی را شکسته و حالا در محدوده ۲۷ هزار تومان ایستاده است.صرافان در پاسخ به این سئوال که دلار آیا مجددا با افزایش قیمت روبرو می‌شود یا کاهش نرخ‌ها ادامه دارد؟ می‌گویند: امروز روز مهمی برای بازار است و رفتار بازارساز وضعیت را روشن می‌کند.پایان امروز بازار وارد فاز نیمه تعطیلی تا پایان یکشنبه می‌شود و در نتیجه رفتار امروز بازارساز می‌تواند شرایط روز یکشنبه را روشن نماید.

فعالان بازار البته بر این نکته توافق دارند که آینده قیمتی دلار در کوتاه‌مدت وابسته به نتایج انتخابات آمریکا و اخبار پیرامون آن خواهد بود. 

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق پیش از این در گفتگو با خبرآنلاین گفت: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

وی معتقد است افزایش درآمدهای نفتی نیز تاثیر مثبتی بر بازار ارز به جا گذاشته است.به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و درنتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: