کد خبر: ۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران خبر داد.
قلم‌نیوز: اسماعیل نجار در مانور مشترک مدیریت بحران استان تهران با اشاره به بروز ۱۷۰ هزار حریق در کشور به صورت سالانه گفت: زحمت اطفای این حریق بر عهده آتش نشانان است امروز آتش نشانان با آمادگی جسمی و دانشی که کسب کردند به همراه امکانات و تجهیزات فراهم شده جایگاه ویژه و قابل تقدیری را کسب کردند.

وی افزود: امروز پایگاه‌های آتش نشانی نسبت به گذشته افزایش یافته و در پی آن زمان رسیدن به حریق نیز کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، در حادثه پلاسکو ۱۶ آتش نشان فداکار و جان بر کف جان خودرا فدا کردند تا علاوه بر تلاش برای اطفای حریق نسبت به دور کردن مردم از صحنه حادثه نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: امروز درزمان آرامش مردم ایران باید به مسائل ایمنی توجه داشته باشند نباید تنها در زمان بروز حادثه انتظار داشت که در کمترین زمان ممکن آتش نشانان به محل حادثه برسند و از این طریق خسارات جانی و مالی کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: آیا امروز در منازل شهروندان تهرانی کپسول‌های اطفای حریق وجود دارد و آموزش‌های لازم برای اطفای حریق‌های کوچک را مردم دیده اند؟ آیا می‌توانند همه اعضای خانواده از این کپسول‌ها استفاده کنند. بی تردید باید تمام اعضای خانواده بتوانند از این کپسول‌ها در جهت اطفای حریق در منازل استفاده کنند تا ضمن جلوگیری از گسترش آتش سوزی از وقوع حوادث تلخ جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که هر یک از شهروندان باید یک آتش نشان باشند تا از بروز حریق‌های بزرگ جلوگیری شود، افزود: در این مسیر رسانه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند و با ارائه آموزش‌های اولیه به مردم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: باید از پلاسکو درس بگیریم در حالی که در تهران ۴۰۰ ساختمان شرایط مشابه پلاسکو را دارند باید همه به نکات ایمنی توجه کنیم. حادثه پلاسکو روح و روان ملت را دچار آشفتگی کرد. ده‌ها دوربین، جابجایی یک تکه آهن را در معرض دید جهانی قرار دادند. در حالی که چند هفته بعد درحادثه‌ای مشابه در کشور انگلیس و آتش سوزی ساختمانی تنها اخبار کمی منتشر شد؛ لذا انتظار می‌رود همه در مسیر ایجاد ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث به وظایف خود عمل کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ضمن تقدیر از برگزاری مانور مشترک ستاد مدیریت بحران استان تهران گفت: در روز‌های سخت حادثه پلاسکو تلاش‌ها و کمک‌های آتش نشانان از سراسر استان برای کمک را فراموش نمی‌کنیم و قدردان این کمک‌ها هستیم.

وی افزود: بی تردید موضوع ایمنی شهر‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. باید در زمینه ارتقاء فرهنگ شهروندان در جلوگیری از حوادث و برخورد با آن‌ها تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم به روز رسانی تجهیزات تاکید کرد و افزود: باید تجهیزات را مدام با تلاش درون سازمانی و مسوولین کشور به روز رسانی کنیم و مهمترین سرمایه آتش نشانان اعتماد و رضایتمندی مردم است که باید در جهت حفظ آن تلاش کنیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: