کد خبر: ۲۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
مدیر HSEE ایمیدرو در مراسم افتتاح بومی سازی شبیه ساز رانندگی دامپتراک اعلام کرد:
مدیر HSEE ایمیدرو اعلام کرد: ارتقای سطح ایمنی و سلامت در حوزه معدن و صنایع معدنی، جزو اولویت ایمیدرو است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر ولدخانی در مراسم افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک با بیان این مطلب گفت: ۵۸ درصد حوادث معادن روباز تحت پوشش ایمیدرو براساس اعمال غیر ایمن رخ می دهد. ریشه بروز اعمال غیر ایمن نیز مربوط به سطح مهارت، آموزش، دستورالعمل های ایمنی و کنترل ایمنی عملیات است.
وی ادامه داد: از این رو، آموزش نیروی انسانی در برنامه های ایمیدرو قرار گرفته و استفاده از شبیه ساز رانندگی دامپتراک نیز جزو آموزش های نوین این سازمان است.
مدیر HSEE ایمیدرو با اشاره به نتایج مطلوب حاصله از آموزش رانندگی با استفاده از شبیه سازهای خودروهای سبک و اتوبوس –ساخته شده توسط دانشگاه خواجه نصیر- اظهار داشت: طی جلسات مختلف برگزار شده، تصمیم گرفته شد در مجتمع های معدنی سنگان و گل گهر 2 شبیه ساز به طور همزمان ساخته شود. وی ادامه داد: با حمایت مدیران ارشد ایمیدرو و تامین منابع مالی، قرارداد اجرای پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک منعقد و کار ساخت آغاز شد.
اجرای 4 پروژه پژوهشی در حوزه HSEE
ولدخانی با اشاره به اجرای 4 پروژه پژوهشی در حوزه HSEE گفت: ایمیدرو 3 پروژه شامل واکنش در شرایط اضطراری، مدیریت پسماند و انتشار گازهای گلخانه ای، به صورت مستقیم با دانشگاه ها قرارداد منعقد کرده است.
وی ادامه داد: همچنین پروژه مدیریت آب و منابع آب با مرکز فرآوری مواد معدنی ایران در حال اجراست. افزون بر این، از طریق سامانه ساطع، مجری پروژه کنترل ایمنی عملیات در معادن به زودی انتخاب می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: